Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar EyeTV Hybrid med Comhems fria digitala kanaler?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-02-10 15:50

Har någon testat Hybriden med de kanaler som Comhem släppte fria vid årsskiftet, dvs utan kortläsare.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-02-10 17:04

Jag testade nu eftersom du frågar. Alla fria kanaler utom SVT HD fungerar, även de fria radiokanalerna

Jag testade också, och får det inte att funka. Min EyeTV hybrid har ett par år på nacken, och kan bara ta in DVB-T. Jag tror att de nyare varianterna klarar den signal som Comhem har i sitt nät.

Ursprungligen av johan_so:

Jag testade också, och får det inte att funka. Min EyeTV hybrid har ett par år på nacken, och kan bara ta in DVB-T. Jag tror att de nyare varianterna klarar den signal som Comhem har i sitt nät.

Com Hem använder DVB-C om jag inte minns helt fel.

  • Oregistrerad
  • 2010-02-10 21:29
Ursprungligen av johan_so:

Jag testade också, och får det inte att funka. Min EyeTV hybrid har ett par år på nacken, och kan bara ta in DVB-T. Jag tror att de nyare varianterna klarar den signal som Comhem har i sitt nät.

ComHem sänder ju både analogt och digitalt. DVB-C måste du ha för att du ska få in kanalerna. Fungerar utmärkt på min Samsung TV (Som inte har kortläsare) - Trist att dom inte släppte SVT HD som fri bara.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-02-10 20:44

Min EyeTV Hybrid är några månader gammal.

Den nyare Hybrid som är från 2008 klarar både DVB-T och DVB-C. Den äldre klarar bara DVB-T.

Jodå, på min TV funkar det klockrent. Om jag vill spela in nåt blir det till att plocka fram antennen och köra via marknätet.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-02-11 11:45

Tack för alla svar!

Går det att få EPG:n att lira med Comhems digitala kanaler också så att man kan spela in och funkar de analoga kanalerna parallellt?
Och visst går det att spela in de analoga också, johan_so; eller är det för prestandakrävande/dålig kvalité menar du

Självklart kan du spela in både analogt och digitalt. Beroende på kvalitet kan det krävas mer eller mindre datorkraft, men det märker du bara om du har en riktigt gammal dator.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-02-11 11:54

Jag tänkte det. Jag har en Mac Mini av nyare modell så det ska nog funka bra. Har du koll på om EPG:n lirar bra här i Sverige med ComHem också?

Funkar bra för mig, men det är på Boxer.

Ursprungligen av perake:

Jag tänkte det. Jag har en Mac Mini av nyare modell så det ska nog funka bra. Har du koll på om EPG:n lirar bra här i Sverige med ComHem också?

Jag har en EyeTV 250(analog) o kan genom guiden i TVTV få fram alla kanaler jag behöver, borde funka likadant med Hybrid fast med den skillnaden att du även får in de digitala.

Köper du en EyeTV så får du ett års fritt abonemang av TVTV (tvtv.co.uk) som täcker de flesta kanalerna: http://eyetv.com/elgato/int/mainmenu/products/software/EyeTV-3/product2.en.html. (...en bit ner på sidan)

1
Bevaka tråden