Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chans att få tillbaka data?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-11 08:32

Jag gjorde nyligen en ominstallation av OSX efter att jag fått ett fel på hårddisk. skivverktyget rapporterade felaktig nodstruktur och OSX gick inte att starta. Jag installerade då systemet på en extern disk och kunde då komma åt mina filer från de tidigare installationen.

Jag kopierade hela min hemmapp till ytterligare en extern disk, men det avbröts då en fil inte gick att kopiera. Jag valde då ut de viktigaste filerna, bilder, projekt osv, men jag glömde givetvis biblotekmappen där jag förstått att iCal-filerna ligger.

Sitter nu i skiten då jag inte har en aning om de timmar jag jobbat de senaste 2 månaderna. Jag vet att vid den första kopieringen så kom mappen "biblotek" med, men jag raderade allt och började om. Har även för mig att jag tömde papperskorgen.

Någon som tror att det går att återfå dessa filer? Kom gärna med tips!

Har du inte använt disken sen dess finns det nog möjlighet att plocka tillbaka med Data Rescue II tex. Men har du hållit på skriva nya saker till disken efteråt är risken stor att dom är borta..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-11 08:49

Jag körde ytterligare en backup på 250GB över natten till samma disk

Då är nog chanserna små, om du inte har kvar den trasiga disken o kan göra ett nytt försök med den.

jag förlorade 3 års arbeten vid ett blixtnedslag för några år sedan ... Både den interna och externa backupdisken rök åt #"€%!€ så mitt råd är att om datan på maskinen är riktigt viktig se då till att a ytterligare en extern hd som inte är inkopplad ....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-11 13:32

Jag hade inte tömt papperskorgen, så när jag hade den externa disken inkopplad kunde jag föra över de slängda filerna och däribland iCal-filerna Jag tömmer alltid papperskorgen innan jag stänger av datorn, men inte denna gången tydligen...

Grattis Hoppas du lärt dig vikten av bra backup nu

1
Bevaka tråden