Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport-strul efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppgraderade för ett tag sedan till Snow Leopard. I och med det så flippade min Airport ur, och jag fick problem att koppla upp mig mot trådlösa nätverk.
I min frustration över att inte kunna använda datorn så försökte jag nergradera till Leopard igen. Problemet med Airport kvarstod.

Nu har jag installerat om flera gånger. Finns det någon firmware eller något som kan ligga kvar och spöka sedan uppgraderingen till Snöleoparden? Hur återställer man i så fall detta?

Vore så tacksam om jag fick hjälp med detta!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 22:42

Hej och välkommen hit!

Har du startat om basstationen?
Har du en Airport Station eller ett annat märke?
Om du har från Apple, vilken typ och vilken version på Firmware. Det ser du i Program/Verktygsprogram/AirPort-verktyg.

Tack för välkomnandet!

Jag har testat att starta om allt som går att starta om här hemma... Satt till och med och tryckte på katten ett tag utan resultat.

Jag använder mig av en Wippies-router. Funkade klockrent innan min uppgradering till Snowleopard, och funkar fortfarande klockrent på en iBook som finns här hemma. Jag har en MacBook.

Ett litet förtydligande...
Min Airport hittar nätverk, men när jag försöker koppla upp mig så säger den bara att uppkopplingen nådde en maxgräns.
Detta är frustrerande!

Senast redigerat 2010-02-15 21:59
  • Medlem
  • 2010-02-24 22:42

Jag hade också detta problem och lyckades lösa det på ett enkelt sätt. HItta katalogen Bibliotek/Preferences/SystemConfiguration och radera allt innehåll (säkerhetskopiera det först, varför inte). Starta om. Klart.

Tack för förslaget...

Tyvärr gav det inte något resultat. Däremot slutade min Ethernet-port att fungera. Datorn säger att det inte finns någon kabel inkopplad.
Så... Ännu ett problem att ta tag i!

Nu öppnade jag iTunes och när den sökte efter musik hittade den filer som låg på hårddisken innan jag formaterade den... Kan formatera på olika sätt med olika resultat?

1
Bevaka tråden