Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken TV för spelande?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-02-09 23:14

Jag har precis fått ett Xbox 360 och då den enda TV vi har inte räcker för hela familjen så måste jag skaffa en egen. Så jag tänkte fråga er här på forumet vilken TV man ska köpa för främst spelande,kollar väldigt sällan på TV. Jag är ganska förtjust i Samsungs design. Priset kan väl maxa 7,5k. Helst under det beloppet Har ni några förslag?
Tack i förhand!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-02-10 00:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 00:43

Lägger du till 2500 får du en helt underbar tv (Samsung UE32B7070 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-02-10 01:56

Om bara pengar växte på träd...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 02:40
Ursprungligen av fedi-93:

Om bara pengar växte på träd...

Iof fråga om hur petig du är men du kommer inte vilja titta på något annat när du väl fått ögonen på denna. 2500 är visst lite pengar absolut men samtidigt så hur ofta köper man en tv?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-02-10 02:50

sant faktiskt men jag undrar; Spelar det någon stor roll om det är 50 elr 100hz?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 09:48

testa och titta på dessa två skärmar irl så märker du skillnaden

Den här alla dagar i veckan: Full HD LCD-TV med LED-belysning Sharp LC-32LE600E

Bästa bild jag sett på en TV någonsin. Att den dessutom har bra menysystem och enkla funktioner höjer intrycket ännu mer.

Om du bara ska spela på tvn så kan du i princip köpa vilken som helst. Detta för att spelen till din Xbox är i hdupplösning, och att skala ner är jätteenkelt. Det är bara om du planerar se på mycket standardtv som du behöver lägga stora pengar, eftersom tvn då behöver skala upp.

De flesta spel klarar max 720p också (även om xboxen kan skala upp), så du har ingen nytta av att köpa en tv med full hd (ifall du kan välja icke full hd och full hd). Spara istället pengar genom att köpa en tv med 1366x768 i upplösning. (Inte säkert det går, kanske finns bara full hd.)

50Hz / 100Hz kvittar eftersom spelen kör i 60Hz.

Så köp du den billigaste och största tvn du kan hitta. När du kommer hem stänger du av alla "bildförbättrare" (läs bildförstörare) och ställer tvn på bildläge cinema/movie/film eller motsvarande. Ställ in Xboxen på 720p. Sen kommer du bli jättenöjd.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-02-11 00:27

Då antar jag att det här räcker väl Samsung LE40B535 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV Tack för svaren!

Edit: Eller varför inte den här, skiljer bara 500 http://www.dustinhome.se/pd_5010372050.aspx

  • Oregistrerad
  • 2010-02-11 12:15
Ursprungligen av fedi-93:

Då antar jag att det här räcker väl Samsung LE40B535 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV Tack för svaren!

Edit: Eller varför inte den här, skiljer bara 500 SAMSUNG LE-40B550 40# LCD-TV FULL-HD - 40" Full-HD LCD i snygg design - Produktinformation

Jag köpte den sistnämnda nyss och frånsett att ljudet är kass (ärligt talat har väl alla tv rätt dassigt ljud) så är jag sjukt nöjd. Väldigt trevlig bild och stilren design. Lirar lite XBOX 360, kopplar upp MacBook via HDMI och tittar på vanlig TV.

1
Bevaka tråden