Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill hämta ner iWeb-sajt till ominstallerad dator

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-09 14:03

Hej!

Har lagt upp en hemsida för ett bra tag sen. Allt gick bra med uppdatering och så via mobile me. Och sen formaterade jag iMacen och nu när jag installerar iWeb vet jag inte hur jag ska få tillbaka hemsidan via Mobile me. Och kunna fortsätta uppdatera den..

Det borde väll gå? som en ftp server där man hämtar tillbaka allt. Snälla hjälp om någon har kunskapen!

MVH
Leo

Har flyttat tråden till rätt forum, och har också förtydligat rubriken.

/Mod

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-02-09 19:00
Ursprungligen av laeo:

Har lagt upp en hemsida för ett bra tag sen. Allt gick bra med uppdatering och så via mobile me. Och sen formaterade jag iMacen och nu när jag installerar iWeb vet jag inte hur jag ska få tillbaka hemsidan via Mobile me. Och kunna fortsätta uppdatera den..

Det borde väll gå? som en ftp server där man hämtar tillbaka allt. Snälla hjälp om någon har kunskapen!

Göra backup på användardokument (bla iWebprojektet) innan du installerar om datorn...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-10 13:02
Ursprungligen av frazze:

Göra backup på användardokument (bla iWebprojektet) innan du installerar om datorn...

Bra idé men ingen lösning

Det finns "suck-program" som suger ner hela sajten med bilder och allt, men kommer inte ihåg vad de heter.
Googla på "suck web site"

WebGrabber tror jag ett av programmen heter.
Jag tror inte du kan ta en sajt och dra in den i iWeb igen. iWeb funkar inte så - iWeb har ett eget kluster i magen som inte alls ser ut som en html-sajt. Om du vill fortsätta att utveckla/underhålla just denna sajt med iWeb så får du nog starta om från början.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 16:58

Ett bra program för att ta ner hela siter är tex Deepvacum

Fast inget av de programmen kan väl få in sajten i iWeb igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 17:23

Det är helt korrekt, den får bara ner de publicerade filerna.

/Tangen

den där iWeb-klumpen - var ligger den ?

Hem/Bibliotek/Application Support/iWeb/
Där ligger en fil som heter Domain. Högerklicka och välj "Visa paketets innehåll". There it is - the horrible cluster.

Tänkte återvänd hit och svara på min egen fråga eftersom jag hittade det hela på Apples Supportsidor i en diskussion - men du vart banne mig snabbare.

Senast redigerat 2010-04-13 16:11
1
Bevaka tråden