Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orkar du inte vänta på iPad?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Gör en egen och går runt med på stan, ta med till kontoret men låt ingen ta på den.

Eller så kan man bygga sig en OmniPad.

Eller så kan man köra standard-OS X på sin Nokia

Inget nedbantat och inlåst iPhone OS där inte!

Ursprungligen av staed:

Eller så kan man köra standard-OS X på sin Nokia

Inget nedbantat och inlåst iPhone OS där inte!

Ännu bättre hade ju varit att dra igång Mac OS X 10.6 i en emulator, och sedan därifrån köra iPad-simulatorn.

Senast redigerat 2010-02-08 14:55
Ursprungligen av staed:

Inget nedbantat och inlåst iPhone OS där inte!

Nä, bara en emulator där det tar två timmar att öppna ett fönster.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nä, bara en emulator där det tar två timmar att öppna ett fönster.

Men vem har bråttom?

Känns lite grann som när jag lyckades installera och köra Windows 3.1 på en 286 emulator på min PowerBook 180 när jag pluggade på universitet. Lustiga var att det enda jag sedan "använde" (provade) den till vad att lägga patiens, vad mer har man Windows till ?!...

Tillägg: Detta var 1993/4

LCR

  • Oregistrerad
  • 2010-02-08 17:59
Ursprungligen av LCR:

Känns lite grann som när jag lyckades installera och köra Windows 3.1 på en 286 emulator på min PowerBook 180 när jag pluggade på universitet. Lustiga var att det enda jag sedan "använde" (provade) den till vad att lägga patiens, vad mer har man Windows till ?!...

Tillägg: Detta var 1993/4

LCR

Jo, gjorde samma sak på min amiga, tog väl en sådär 4 timmar att installera, många diskettbyten. Tacka vet jag OS 7.5 på Amigan istället, det smiskade vilken mac som helst på den tiden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-08 15:40

Å, vad kul, det är klart att jag ska bygga mig en alldeles egen iPad. Jag älskar att klippa och klistra. När iPhone hade lanserats gjorde jag en sådan i papper också. Tänk vad kul man kan ha

Ursprungligen av Eva:

Å, vad kul, det är klart att jag ska bygga mig en alldeles egen iPad. Jag älskar att klippa och klistra. När iPhone hade lanserats gjorde jag en sådan i papper också. Tänk vad kul man kan ha

Någonstans har jag ett antal olika Mac klipparksmodeller (PDF), iMac G3 o.s.v.

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-08 17:00
Ursprungligen av Joacim Melin:

Gör en egen och går runt med på stan, ta med till kontoret men låt ingen ta på den.

Vilka konstiga hörn den fick...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-08 19:25

Hmm, min man kom nu hem med utskrifter på iPaden. Snygga utskrifter på hårt papper, så långt allt bra. Men modellen är inte i rätt storlek! Undras om han har gjort fel eller om modellen är gjord i mindre format. Lite sur blir jag allt, får jag inte min pappers-iPad i rätt storlek så får det nog vara!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-08 21:41

Nu har jag fixat mig en iPad i rätt storlek. Nu känner jag verkligen vilken PERFEKT storlek en iPad har och det känns nästan som om jag har den på riktigt. Nästan. Jag tror att typ INGEN kan klara sig utan en sådan här fantastisk sak. Ingen jag känner i alla fall.

Ursprungligen av Eva:

Nu har jag fixat mig en iPad i rätt storlek.

Hur bra är Wifi räckvidden om du går ut och sätter dej och surfar på altanen ?

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-08 22:22
Ursprungligen av LCR:

Hur bra är Wifi räckvidden om du går ut och sätter dej och surfar på altanen ?

LCR

Jodå, den är bra (med lite fantasi så) Dessutom är det en specialmodell, Apple har ju iPads med flashenhet i storleken 16, 32 och 64 GB. Denna modell har 1,24 TB!

Ursprungligen av Eva:

Jodå, den är bra (med lite fantasi så) Dessutom är det en specialmodell, Apple har ju iPads med flashenhet i storleken 16, 32 och 64 GB. Denna modell har 1,24 TB!

Jo, och fantasin behöver man ju inte en pröjsa extra för!

Har din DVD-spelar kittet ?

Jag funderar på att köpa den med högtalarkittet och 12" subwoofer.

LCR

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-08 22:52
Ursprungligen av Eva:

Nu har jag fixat mig en iPad i rätt storlek. Nu känner jag verkligen vilken PERFEKT storlek en iPad har och det känns nästan som om jag har den på riktigt. Nästan. Jag tror att typ INGEN kan klara sig utan en sådan här fantastisk sak. Ingen jag känner i alla fall.

Snyggt

Ursprungligen av Eva:

Jag tror att typ INGEN kan klara sig utan en sådan här fantastisk sak. Ingen jag känner i alla fall.

Åjja, jag är nog rätt övertygad om motsatsen...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-09 06:01
Ursprungligen av InPezonator:

Åjja, jag är nog rätt övertygad om motsatsen...

Äh, du skojar nog bara

Ursprungligen av Eva:

Äh, du skojar nog bara

Hehe, nej det gör jag verkligen inte...
Visst kan iPaden säkert vara en bra produkt för många men att ingen skulle klara sig utan den.. Det gör vi ju bevisligen.

Super!!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-08 22:09

Tjusigt, skall nog prova att bygga en jag med, i morgon på jobbet

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-08 22:18

Jag valde denna i A3-format. Väldigt bra modell. Tänk att det sitter folk någonstans och lägger ner tid och energi på att göra såna här modeller. Visst är det fantastiskt? Jag undrar vad det är för typer, skulle gissa på att det är helt underbara, kreativa, snälla och trevliga människor. Såna som jag skulle tycka om.
??? *??????: ?iPad???DIY 【?!】? 8,000???

Skriv ut den i 200% så får du en iPad XL !!!

LCR

*Mutter mutter* ..År 2010 *Mutter* 4:3

Ursprungligen av InPezonator:

*Mutter mutter* ..År 2010 *Mutter* 4:3

*Mutter* Bara någon som inte tänkt igenom saken vill ha 16:9 i en sån här enhet... *Mutter*

Vad är det som skulle vara så ogenomtänkt med det?

Edit: Vem har för övrigt sagt att jag vill ha 16:9?

Jag tänkte faktiskt mer på 16:10

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-09 07:29
Ursprungligen av InPezonator:

Vad är det som skulle vara så ogenomtänkt med det?

Edit: Vem har för övrigt sagt att jag vill ha 16:9?

Jag tänkte faktiskt mer på 16:10

Varför inte 2,35:1 om du nu skall ha den för att se på film.

Ursprungligen av MatsOlov:

Varför inte 2,35:1 om du nu skall ha den för att se på film.

Ja det kan vi ju sätta oss i ring och fundera på.

Ursprungligen av InPezonator:

Vad är det som skulle vara så ogenomtänkt med det?

Edit: Vem har för övrigt sagt att jag vill ha 16:9?

Jag tänkte faktiskt mer på 16:10

Även 16:10 skulle bli för avlång för iPadens syfte, det är jag rätt säker på. Men den här diskussionen har vi haft innan på forumet, så...

Bevaka tråden