Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att väcka Mac Pro från vila

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-02-07 16:13

Hej på er,

jag har problem med min Mac Pro, ibland, ca 30-40% av alla gånger min Pro somnat in i vila går det inte att väcka den. Dioden ovanför startknappen på själva dator blinkar och datorn svarar inte på tagenttryckningar eller om jag klickar med musen. Jag pratade med MacSupport om problemen och de rekommenderade mig att installerade om systemet och alla program, vilket jag nu ha gjort utan resultat. Jag har även provat nollställa alla minnen genom att dra ut strömsladden och hålla ner powerknappen 5 sekunder, även provat byta hårddisk utan resultat.

Är det någon här som har råkat ut för samma problem och har några erfarenheter att dela med er av? Detta börjar bli väldigt frustrerande!

När du resettar SMC på en Mac Pro behöver du inte trycka ner strömknappen utan ska endast lämna datorn utan ström och/eller andra sladdar ikopplade i 10 sekunder eller mer...
Kan det varit så att du lämnat tangentbord/mus eller andra prylar i?
Intel-baserade Mac-datorer: terställa systemhanteraren SMC (System Management Controller)

Vad var det för ominstallation du gjorde?
För om det var en formatering inblandad så måste det ju nästan vara ett hårdvarufel, har du garanti kvar?

  • Medlem
  • 2010-02-14 23:06

Tack för svaret, såg det inte förrän nu!

Jag provade rycka ut min webcam (USB) och har inte haft några som helst problem med datorn sedan dess, måste ha varit något fel på den.

Mvh /Anders

Ahh sweet, tur att det löste sig!

1
Bevaka tråden