Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fjärrstyra Windows (7) från OS X (Snow Leopard)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-02-07 17:46

Hej.
Jag har nu en 'arbetspc' med Windows 7 som jag 'måste' arbeta med. Det är dock nog ett av de 'vackrare' och kanske också stabilaste Windows jag sett på många år. (Nog med goda åsikter om M$ just nu - har inte kört det mer än en vecka och jag kommer nog inte att få den pc'n dit jag vill förrän om ett år eller så…)

Blev glad och 'lycklig' när jag fick igång VNC - pc till mac. Alltså - i pc'n ser jag en skärmdump från min iMac och kan styra en del genom att bara klicka.

Men - nu vill jag det omvända. Jag vill (som nu) sitta med mitt mac-tangentbord och styra min pc (Windows 7) i ett fönster. Helst också kunna dela filer bara 'rakt av'. (Kanske med klippa- klistrar-teknik.)

Vilken lösning rekommenderar Ni?
Vilka programvaror är bäst?
Kan man få en 'så bra' lösning att det känns som man kör pc-laptoppen som en virtuell maskin i min iMac?!?

Tacksam för alla goda råd.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-07 17:50

Remote Desktop Connection Client for Mac 2 fungerar väl för detta, även om det inget står på hemsidan om win7 är det ju ett första steg och kolla upp.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-02-07 18:10

Remote Desktop Connection Client for Mac funkar kanon mot windows 7. Lagget när man kör det lokalt är försumbart.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-02-07 21:09

Själv använder jag freewareprogrammet Cord, vilket också fungerar kanon. Använde RDCC, men bytte för så länge sedan att jag inte längre minns orsaken.

CoRD: Remote Desktop for Mac OS X

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-08 09:04

RDCC fungerar både för Win7 och Windows 2008 server.

TeamViewer funkar bra för mig

Har kört länge med TeamViewer mellan PC och Mac och det har funkat riktigt bra för mig. Ibland strular mitt nätverk och jag kan inte hitta Windows-burkarna på nätverket från min Mac. Då kopplar jag upp med TeamViewer om när jag måste tanka över en fil.

1
Bevaka tråden