Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp ljudfiler i MONO ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna fråga gäller iTunes såväl som iPod uppspelning, men jag lägger frågan här då det är mer av en central utgångspunkt.

Jag vill spela upp ljudfiler i mono i iTunes samt iPod, hur gör jag?

Jag hittar ingen MONO knapp som jag har på så många av mina förstärkare/receivers m.m.

Jag har ett gäng med ljudböcker som är dåligt kodade (fattar inte varför folk tror att bara för att det är tal så spelar inte kvalité någon roll), men förutom låg upplösning så är det ganska mycket svajj mellan höger och vänster som får en att bli sjösjuk.

Finns det något sätt att spela upp i MONO?

Jag har har sökt i forumet samt Internet men inte hittat något av nytta förutom en mekanisk lösning där man stoppar in en stereo till mono konverterare och på så sätt trycker ihop de två signalerna.

MEN är detta bra för ljudutgången?

Ett annat sätt kanske skulle vara att koda om filerna i iTunes till mono, men har en känsla av att det bara blir sämre kvalité.

Finns det något annat bra sätt att lösa detta?

LCR

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-07 18:04
Ursprungligen av LCR:

Denna fråga gäller iTunes såväl som iPod uppspelning, men jag lägger frågan här då det är mer av en central utgångspunkt.

Jag vill spela upp ljudfiler i mono i iTunes samt iPod, hur gör jag?

Jag hittar ingen MONO knapp som jag har på så många av mina förstärkare/receivers m.m.

Jag har ett gäng med ljudböcker som är dåligt kodade (fattar inte varför folk tror att bara för att det är tal så spelar inte kvalité någon roll), men förutom låg upplösning så är det ganska mycket svajj mellan höger och vänster som får en att bli sjösjuk.

Finns det något sätt att spela upp i MONO?

Jag har har sökt i forumet samt Internet men inte hittat något av nytta förutom en mekanisk lösning där man stoppar in en stereo till mono konverterare och på så sätt trycker ihop de två signalerna.

MEN är detta bra för ljudutgången?

Ett annat sätt kanske skulle vara att koda om filerna i iTunes till mono, men har en känsla av att det bara blir sämre kvalité.

Finns det något annat bra sätt att lösa detta?

LCR

I Macen finns det under Systeminställningarna, Hjälpmedel. Om det gäller iTunes också vet jag inte. iPod har jag ingen aning om.

Ursprungligen av kenjon:

I Macen finns det under Systeminställningarna, Hjälpmedel. Om det gäller iTunes också vet jag inte. iPod har jag ingen aning om.

Nu vet jag inte helt säkert på om jag tittar på rätt ställe (jag kör engelskt system) och går då in i Universal Access (vilket jag antar är Hjälpmedel) men hittar ingenting som syftar på forcerad MONO...

LCR

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-07 19:14
Ursprungligen av LCR:

Nu vet jag inte helt säkert på om jag tittar på rätt ställe (jag kör engelskt system) och går då in i Universal Access (vilket jag antar är Hjälpmedel) men hittar ingenting som syftar på forcerad MONO...

LCR

Jag har flikarna Syn, Hörsel, Tangentbord, Mus och Styrplatta.
Under Hörsel, andra kryssrutan, Spela upp stereoljud som mono

OSX 10.6.2

Ah, jag kör fortfarande Leopard.

Fast detta löser ändå inte riktigt mitt problem då jag egentligen vill lyssna på dessa ljudböcker på min iPod touch, men kunde se min PowerBook 12" som ett alternativ.

Någon annan ?

LCR

Du får nog ta in ljudet i ngt ljudprogram (Audacity, Garageband) etc och där göra ljudet till mono.

1
Bevaka tråden