Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladet äventyrar friheten..

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-01-31 12:58

Global kritik mot nya Ipad | Pryl | Aftonbladet

Jag vet att aftonbladet är en skittidning men likväl förbluffas jag ständigt av den skit de producerar..

Vet inte om detta är rätt del i forumet, men chansar på det iaf.

Detta tjat om inlåsning börjar bli absurd, de använder ju ett öppet format för böckerna, musiken är också spelbar på andra enheter och filmerna, är även om man måste konvertera in dem, möjliga att spela på andra enheter. Foliehatten man måste ha för att tro att Apple ska gå in och radera ens filmer och böcker väger nog en aning för tungt för att jag ens ska kunna rubba den....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-31 13:18

Tycker Aftonbladet bara blivit sämre och sämre, de uppger sällan källor och rättar heller inga artiklar om de skriver felaktigheter. Eftersom de blandar påhittade artiklar med riktiga nyheter så vet man snart inte vad som är vad längre.

De får gärna blocka aftonbladet, tycker jag. Eller vänta, det har de redan gjort i och med att den inte stödjer Flash.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-01-31 13:20
Ursprungligen av marcushedenstrom:

De får gärna blocka aftonbladet, tycker jag. Eller vänta, det har de redan gjort i och med att den inte stödjer Flash.

HaHaHa. Bäst idag

Ursprungligen av marcushedenstrom:

De får gärna blocka aftonbladet, tycker jag. Eller vänta, det har de redan gjort i och med att den inte stödjer Flash.

Men glöm inte att Aftonbladet har en egen iPhone app numera (som är riktigt bra)

Ursprungligen av BlackSmp:

Men glöm inte att Aftonbladet har en egen iPhone app numera (som är riktigt bra)

...Som de valde att döpa till SUPER. Där kan vi snacka dödsryck.

Vet inte om någon skrivit om detta tidigare, men den här aftonbladetartikeln är iallafall intressant och välskriven.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-31 13:22

... tekniken kallas DRM enligt artikeln.

Å nej, vad är det här för konstigt, det har väl iNGEN hört talas om innan

Så många "haters".

Så lite kärlek och så mycket avundsjuka, utanförskap, neslighet, okunskap och allmän dryghet bland kommentarerna.

Men sån är den, världen vi lever i.

Hur kan en vanlig kommersiell produkt röra upp så mycket känslor?

Ett helt frivilligt köp för vissa, men ingenting för de flesta (de som inte köper den).

Trots detta, med sin blotta ickenärvaro, ligger belackarna i drivor och vältrar sig bland sina tårar och "rubbade cirklar".

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-01-31 16:04

Aftonbladet är idag värre än vad "En ding ding värld" någonsin var. De slarvar med fakta, hittar på egen där det saknas och ljuger inte helt sällan rakt upp och ner.

Tyvärr blandar de sin skit med en del "riktiga" nyheter (typ "väderkaos", "köldchock" osv) så att folk ska lita på dem när de inte själva har fakta.

Jag stöter dagligen på fördomar som aftonbladet gör sitt bästa för att hålla vid liv. Jag motarbetar dem aktivt då jag tycker de i förlängningen innebär ett hot mot demokratin.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-02-06 23:21

Fniss

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-07 12:06

Så det är inte läge för ett pluskonto hos Aftonbladet då

Jag lever efter sanningen och jag söker sanning i livet O:-)

Jag håller med Lars Demian! (för detta gäller väl både AB & Expressen)

Spotify track

Jag rekomenderar alla att helt ignorera alla tabloider - det gjorde jag för 20 år sedan och livskvaliteten höjs markant. Man blir en värdigare människa helt enkelt :-D.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-07 13:43

Jag gillar att "under helgen försökt nå företrädare för Apple utan resultat."
Skandal att inte alla företag jobbar dygnet runt för att kunna svara på Aftonbladets viktiga frågor!

Kanske något för nästa nyhet? "Företag tar inte sitt ansvar" "Vi har försökt nå berörda företag i hela 4 minuter, men vi hann inte hitta telefonnummret."

Min granne (född '41) har nog inte missat en en AB sedan 60-talet, han bläddrar först genom tidningen under dagen, sedan läser han den "ordentligt" när han går och lägger sej, varje dag!

Jag måste också tillägga att han är en otroligt tråkig människa att prata med...

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 13:18

frivilligt läsande?

När man kommer in i ett flygplan till Sverige och frågar efter en svensk morgontidning så svarar personalen glatt att det har vi inte men vi kan erbjuda aftonbladet eller expressen. Så taskiga blaskor erbjuds inte på något annat språk. Trygg och trivsam trivialisering

Ursprungligen av jonasolof:

...så svarar personalen glatt att det har vi inte men vi kan erbjuda aftonbladet eller expressen. Så taskiga blaskor erbjuds inte på något annat språk. Trygg och trivsam trivialisering

Va?! Vad baserar du detta uttalande på?!

Du borde ut och resa lite mer då!! Åtminstone en weekend trip till England!!

http://www.thesun.co.uk
http://www.newsoftheworld.co.uk
http://www.mirror.co.uk/

LCR

Skumt. Jag har bara sett DN och SVD på flygplatser.

Ursprungligen av jonasolof:

frivilligt läsande?

När man kommer in i ett flygplan till Sverige och frågar efter en svensk morgontidning så svarar personalen glatt att det har vi inte men vi kan erbjuda aftonbladet eller expressen. Så taskiga blaskor erbjuds inte på något annat språk. Trygg och trivsam trivialisering

Ursprungligen av Zimmerman:

Skumt. Jag har bara sett DN och SVD på flygplatser.

Tänkte också säga det, ser nästan aldrig Aftonhoran eller Expressen.

Ursprungligen av Zimmerman:

Skumt. Jag har bara sett DN och SVD på flygplatser.

När jag flyger har jag bara sett DN, men väljer oftast Telegraph, men det kanske beror på vilket flygbolag och vart man flyger till...

LCR

Expressen brukar finnas på Arlanda.

  • Medlem
  • 2010-02-09 15:37

För många år sen köpte jag Aftonbladet för att ha något att läsa på tåget mellan Stockholm och Linköping. Jag satsade på att lusläsa allt i tidningen så att den skulle räcka hela vägen (OK, jag läste inte alla fotbolls/aktietabeller och TV/Radio-tablåer, men resten). När jag var klar med den passerade vi Södertälje.
Det var sista gången jag köpt en kvällstidning.

Kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig betalat en krona för vare sej Aftonbladet eller Expressen (har heller ej snott en), men minns en gång då Byggmax gav bort gratis ex som Max (burgare) brukar göra med DN.

LCR

Senast jag flög så fanns det bara nån tråkig skånsk tidning och SVD.

1
Bevaka tråden