Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The war is on... ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-05 17:53

Hittade ingen lämplig tråd att lägga detta i så tänkte jag slår lite på stora trumman

Apple Wants Android Mention Deleted from App Store Entry | Cult of Mac

Ska bli kul och se var denna pajkastning ska sluta.

Ja, se där. Vad bra det är att vi att Apple sitter och har en "approval process" så att vi slipper att alla dessa FARLIGA program går igenom! På nytt ett exempel på att Apples godkännande inte alls är till för att skydda våra Iphones från farliga appar, utan för att styra produkten.

Tragiskt..

Ännu en gång förvånas jag över att många förvånas över att Apple - precis som alla andra kapitalistiska företag - bevakar sina intressen och endast har vinstintresse i fokus.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-06 03:02

Är det inte så enkelt att det blir missvisande information? Finalist i en Android-tävling. Hur mycket säger det om vad det är för iPhone-app?
Tragiskt? När andra får betala stora summor för att få sitt namn i annonser på iPhone/App Store så är det ok att Google och Android får det gratis? Med tanke på hur "snälla" Google är när det kommer till annonser så tycker jag inte det är mer än rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-06 10:21
Ursprungligen av imaster:

Är det inte så enkelt att det blir missvisande information? Finalist i en Android-tävling. Hur mycket säger det om vad det är för iPhone-app?
Tragiskt? När andra får betala stora summor för att få sitt namn i annonser på iPhone/App Store så är det ok att Google och Android får det gratis? Med tanke på hur "snälla" Google är när det kommer till annonser så tycker jag inte det är mer än rätt.

Att de har lyckats bra med sin applikation.

Det är ju inte reklam för Google, det är ju reklam för programmet.

Precis som att i en bioannons i typ Aftonbladet så får det inte stå med att Expressen gav denna filmen 5 stjärnor...

Ursprungligen av imaster:

Är det inte så enkelt att det blir missvisande information? Finalist i en Android-tävling. Hur mycket säger det om vad det är för iPhone-app?
Tragiskt? När andra får betala stora summor för att få sitt namn i annonser på iPhone/App Store så är det ok att Google och Android får det gratis? Med tanke på hur "snälla" Google är när det kommer till annonser så tycker jag inte det är mer än rätt.

Frågan är om du hade resonerat likadant, och om apple agerat likdant om de sagt att de blivit finalister i en Macworld-tävling...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-06 09:51

Alltså,. det är väl inget konstigt med att Apple vill att utvecklaren tar bort text om konkurrenter? I det här fallet kan ju texten tolkas lite olika: att den är välgjord, eftersom den är topp 10 eller inte så välgjord, eftersom det står saker om Android som iPhone-användare inte är intresserade av.

1
Bevaka tråden