Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express till tv/bredband?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på det hela med alla små vita klumpar man kan köpa.
Jag har en Airport Extrem som jag ska använda som router men vill via denna koppla in digitalboxen från telia-tv-via-bredband. Funkar det att koppla in en Express bredvid tv:n och därifrån använda sig av kabel? Alltså router och tv i olika rum, trådlöst men med kabel mellan expressen och tv:n. Eller några andra bra tips?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-02-01 11:58

Det beror på om Airport Express orkar med att routa så mycket paket. Airport Extreme orkar nog med. Du måste alltså ta reda på hur mycket som IP-TV behöver och hur mycket som du kan/orkar skicka. Jag kan inte siffran i huvudet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-05 18:33
Ursprungligen av frazze:

Det beror på om Airport Express orkar med att routa så mycket paket. Airport Extreme orkar nog med. Du måste alltså ta reda på hur mycket som IP-TV behöver och hur mycket som du kan/orkar skicka. Jag kan inte siffran i huvudet.

Ca 6 Mbps enligt Telia.

Ok, tack för svar.

men funkar det att ansluta en enhet via kabel till en Airport Express som i sin tur är uppkopplad till ett trådlöst närverk? som ren mottagare av data alltså.

1
Bevaka tråden