Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läs om nyheterna på 99mac här

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-16 19:53

Mycket trevliga förändringar Björnström kul att se att forumet utvecklas.

Bra förändringar och tack alla för bra inlägg och hjälp, men tyvärr får jag inte kallas veteran, jag vet inte vad jag gjort för att få detta straff

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Bra förändringar och tack alla för bra inlägg och hjälp, men tyvärr får jag inte kallas veteran, jag vet inte vad jag gjort för att få detta straff

Haha - du är ju Supporter som är ett snäpp "ovanför" i nivåerna!

En skillnad mellan Supporter och Veteran är att dom sistnämnda kommer se Premiumannonser så jag tror nog egentligen att du vill vara Supporter

Premiumannons = När en annonsör betalar (dyrt) för att få en viss publicering under en viss tid, oftast vid nylansering av en produkt etc.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2009-11-17 22:58
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Bra förändringar och tack alla för bra inlägg och hjälp, men tyvärr får jag inte kallas veteran, jag vet inte vad jag gjort för att få detta straff

Ja, supporter kan man ju köpa sig till, veteran blir man ju inte så lätt, det skulle finnas en supportveteran eller veteransupporter kanske?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-17 00:39

@Björnström - Vad hände med Apple Store reklamen? Jag ser ingen reklam alls!

Ursprungligen av fedi-93:

@Björnström - Vad hände med Apple Store reklamen? Jag ser ingen reklam alls!

Hoppa runt och skrik av lycka!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 01:40

Härligt med lite nyheter! Men jag kan inte låta bli att undra när det kan tänkas komma en iPhone anpassad version av 99.se?

Ursprungligen av odelsteken:

Härligt med lite nyheter! Men jag kan inte låta bli att undra när det kan tänkas komma en iPhone anpassad version av 99.se?

Ramverket vi byggt sajten på heter vBulletin och den version vi använder idag är 3.8.4. Det är troligen en av dom sista versionerna som släpps på 3.x serien för häromdagen släpptes version 4.0 Beta. En stor skillnad mellan versionerna är att den nya serien är helt CSS-baserad istället för en massa HTML tabeller som används idag.

vBulletin har sagt att det kommer en officiell "mobile" version av 4.0 och jag tolkar som att det finns redan vid lanseringen även om det inte finns någon information om detta.

99.se version 2.0 kommer vara baserad på vBulletin 4.

Då har jag varit tydlig och ändå inte "lovat" O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 13:08
Ursprungligen av Björnström:

Ramverket vi byggt sajten på heter vBulletin och den version vi använder idag är 3.8.4. Det är troligen en av dom sista versionerna som släpps på 3.x serien för häromdagen släpptes version 4.0 Beta. En stor skillnad mellan versionerna är att den nya serien är helt CSS-baserad istället för en massa HTML tabeller som används idag.

vBulletin har sagt att det kommer en officiell "mobile" version av 4.0 och jag tolkar som att det finns redan vid lanseringen även om det inte finns någon information om detta.

99.se version 2.0 kommer vara baserad på vBulletin 4.

Då har jag varit tydlig och ändå inte "lovat" O:-)

Tack för informationen, då är det bara hålla tummarna.
Nu går det förvisso ganska bra att köra 99.se i iPhone men det hade helt klart underlättat om det fanns en anpassad sida.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-11-17 11:04

Måste nog säga att detta är sveriges bästa forum.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2009-11-17 22:53

Kul att vara veteran.... eller.....
känns gammalt....
men kul att man fått vara med....
kan inte bestämma mig....

Jo, det är kul att fått bli veteran, tack för förtroendet...
eller kan man skriva så???
är det ett förtroende....?
nä, det är det väl inte...
men kul iallafall

kul att se de man känner igen också från förr

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-18 08:55

Trevligt!

Kul att det händer något nytt här på 99.mac, det var ett tag sedan...

Ursprungligen av Björnström:

Ramverket vi byggt sajten på heter vBulletin och den version vi använder idag är 3.8.4. Det är troligen en av dom sista versionerna som släpps på 3.x serien för häromdagen släpptes version 4.0 Beta. En stor skillnad mellan versionerna är att den nya serien är helt CSS-baserad istället för en massa HTML tabeller som används idag.

vBulletin har sagt att det kommer en officiell "mobile" version av 4.0 och jag tolkar som att det finns redan vid lanseringen även om det inte finns någon information om detta.

99.se version 2.0 kommer vara baserad på vBulletin 4.

Då har jag varit tydlig och ändå inte "lovat" O:-)

Tjo! Hur går det med detta? Nu är det ju snart tre år sedan den första iPhone presenterades och 99.se är fortfarande ganska knöligt att navigera från en iPhone. Får vi snart ett mer iPhoneanpassat utseende?

Ursprungligen av Capeman:

Nu är det ju snart tre år sedan den första iPhone presenterades och 99.se är fortfarande ganska knöligt att navigera från en iPhone.

kan inte annat än att hålla med

Ursprungligen av Capeman:

Får vi snart ett mer iPhoneanpassat utseende

skulle gladien betala 50 kr för en sådan app, om en app blir lösningen.

Bevaka tråden