Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för landskapsrenderingar (3D?)?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag pluggar till landskapsarkitekt och skulle vilja komma längre med de perspektivbilder jag gör för att förklara en design. Nu så jobbar jag ofta med enkla handskisser för konceptförklaringar, sedan för att göra ett perspektiv gör jag en snabb modell i sketchup och "klär upp" den photoshop. Dessa perspektiv blir hyffsade men jag vill komma längre och skulle vilja lära mig ett bättre sätt att göra verkliga renderingar.
Sketchup räcker inte. Jag läser en kurs i Catia och CAD funkar inte så bra för landskap verkar det som. Vad är ett bra program att jobba med? Skulle Blender som är gratis fungera? Är det är ett jättejobb att lära sig Rhino? Bryce? Vad finns och vad rekommenderar ni?

Ursprungligen av Butterfly:

Hej, jag pluggar till landskapsarkitekt och skulle vilja komma längre med de perspektivbilder jag gör för att förklara en design. Nu så jobbar jag ofta med enkla handskisser för konceptförklaringar, sedan för att göra ett perspektiv gör jag en snabb modell i sketchup och "klär upp" den photoshop. Dessa perspektiv blir hyffsade men jag vill komma längre och skulle vilja lära mig ett bättre sätt att göra verkliga renderingar.
Sketchup räcker inte. Jag läser en kurs i Catia och CAD funkar inte så bra för landskap verkar det som. Vad är ett bra program att jobba med? Skulle Blender som är gratis fungera? Är det är ett jättejobb att lära sig Rhino? Bryce? Vad finns och vad rekommenderar ni?