Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-spelaren väldig känslig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-01-28 19:32

Hej!
Min DVD-spelaren är väldig känslig när jag ska titta på dvd filmer så hoppar den över "skadade segment" som den ej gör om jag kolla på min pc. Har både provat iDVD och VLC.

Är de fel på den inbyggda dvd spelaren i min MacBook eller är de programmet som är fel på? Och har ni någon bra lösning på problemet?

Tack på förhand!

Hos oss (är väl kanske i en dammigare del av staden, inte vet jag) har alla Superdrives gradvis fått större och större problem att läsa DVD-skivor. Så jag läste ett visst tips om och om igen på många ställen: Köp en DVD-rengöringsskiva. Och det gjorde jag. Och det funkar kanon! Kanske har du ett liknande problem?

Har testat rengöringsskiva men inte fått till det på en av våra gamla datorer. Det märkliga är att det går att kopiera skivorna med t ex Fairmount (gratis) eller Mac DVDRipper (share ware)
Spara den kopierade mappen med filändelsen .dvdmedia och spela upp den från hårddisken. Har inte märkt att det saknats något på kopiorna.

Fråga mig inte varför det funkar då - det är väl något elektroniskt

Mac DVDRipper Pro
Metakine - Fairmount

1
Bevaka tråden