Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini DVI -> DVI -> VGA

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-02-04 22:13

Jag har en PowerBook 12" och jag tänkte skaffa en adapter från Mini DVI.

Eftersom den kostar nästan 200 kr vill jag ju inte skaffa både DVI- och VGA-varianten. Jag funderar därför på om jag kan använda en Mini DVI -> DVI och sen ansluta en DVI -> VGA-adapter på den? En sådan har jag ju liggandes...

Jag har FÖR mig att det inte går, DVIn man får ut från den adaptern är DVI-D. Men rätta mig gärna om jag har fel. Men varför inte bara köpa en mini DVI-VGA om det nu ändå är den signal du behöver?

Ursprungligen av Capeman:

Jag har FÖR mig att det inte går, DVIn man får ut från den adaptern är DVI-D. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Du har rätt.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du har rätt.

Skönt att höra att man har det någon gång!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-02-05 07:09

Jag är egentligen ute efter att kunna köra både DVI och VGA, men då hade det ju krävts DVI-I. Det får bli till att köpa en av varje...

Tack för hjälpen!

På min mac mini körde jag mini dvi-dvi-vga. Jag hade min dvi-dvi, till den kopplade jag en sladd som var dvi i ena änden och vga i den andra. Fungerade klockrent med min lcd.

Det var första generationen macmini där dvi till hdmi inte funkade nämligen

Ursprungligen av schnider:

På min mac mini körde jag mini dvi-dvi-vga. Jag hade min dvi-dvi, till den kopplade jag en sladd som var dvi i ena änden och vga i den andra. Fungerade klockrent med min lcd.

Det var första generationen macmini där dvi till hdmi inte funkade nämligen

Första generationens Mac mini hade inte mini DVI. Det är det bara den senaste generationen som haft. Alla andra mini har haft vanlig DVI från början.

1
Bevaka tråden