Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre år gammal MacBook, tror fläkten lagt av

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 10:29

Jag tror att cpu-fläkten har lagt av eller om inte annat snurrar på för tok lågt varv för vår macbook.

Symptom: Datorn blir stekhet, den stänger av sig vid längre användning.

Tidigare så lät fläkten illa men den funkade, nu låter den inte illa längre och jag misstänker att den inte funkar eller åtmindstone snurrar alldeles för lite.

Så min fråga, kan man köpa nytt "kylpaket" och skruva i det själv eller måste jag lämna in den på service?

Ringde nyss till Macoteket och fick nån dryg jävel som inte lyssnade utan bara talade om att det går absolut inte att tala om vad som är fel... trots att jag talade om för honom vad som är fel och försökte få fram att just support är något jag jobbar med fast inte med just mac.
Har ingen lust att skicka in den på lagning då jag hellre i så fall slänger skiten och köper ny då den är 3år trots allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 11:02

Och om det spelar roll så är det Stockholm jag bor i...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-04 11:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 11:15

Gaimasa: Tackar, att jag inte tänkte på ebay. Skall ta och beställa den där.

För 110kr fick jag en ny fläkt från ebay som jag satte i för några dagar sen. Funkar kanon förutom att den låter lite annorlunda än den gamla. Men man vänjer väl sig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-04 22:12
Ursprungligen av gubbslyna:

För 110kr fick jag en ny fläkt från ebay som jag satte i för några dagar sen. Funkar kanon förutom att den låter lite annorlunda än den gamla. Men man vänjer väl sig

En solskenshistoria man blir alldeles varm i hjärtat

Så gött att det fixade sig utan macotekets hjälp

Dryga snubbar är det värsta jag vet

Hoppas din trojänare snurrar på ett antal år till... hehehe den är bara inkörd om du frågar mig......

tack för dom bra länkarna gaimasa..

Har själv bytt en sådan, inga större problem, bara man har rätt fläkt och byta med funkar det kanon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 12:02

Nu är det bara vänta på att den kommer hem... blev typ 145:- totalpris med frakten.

Att byta själva fläkten ser jag inte som några bekymmer då jag jobbar med datorer och skruvat laptops de senaste 15åren... däremot aldrig en mac.

  • Oregistrerad
  • 2010-02-09 13:30

Om någon mer är i behov av en ny fläkt har jag en til salu för 100kr inkl frakt.

1
Bevaka tråden