Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta program till ny iPhone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-02-02 17:58

Jag tappade min Iphone och ska få en ny . Hur gör man när man laddat ner alla aps direkt från iphone och vill flytta över dom till den nya. Har inte skickat den gamle men den är död så kommer inte åt den? Vad gör man har dyra apps :-/ Kan man gå via Itunes eller? Tack för hjälp .-)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-02 18:03

Du kan köpa dom gratis i Appstore.

http://support.apple.com/kb/HT2519

  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-02-02 18:05

ok det funkar till en ny telefon ...då kan man köra dubbla apps om man har 2 telefoner eller ?

Ursprungligen av fegge:

ok det funkar till en ny telefon ...då kan man köra dubbla apps om man har 2 telefoner eller ?

Aldrig provat då jag bara har en telefon, men ja det tror jag..

Du har väl alla appar i iTunes eller? I så fall är det bara att synka de så har du de igen. Annars så är det bara att "köpa" den igen. Du kommer då få info om att du redan köpt den och att den därför är gratis.

  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-02-02 18:46

Nej ladda dom direkt från iphone, har aldrig använt itunes app sidan . Ok så då får jag "köpa" den igen helt enkelt . Man undrar ju om detta funkar med dubbla apps ,för min tjej har en iphone, kan man tex ha Navigon på båda? Kan inte testa för hon är ute på resa just nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 19:22
Ursprungligen av fegge:

Nej ladda dom direkt från iphone, har aldrig använt itunes app sidan . Ok så då får jag "köpa" den igen helt enkelt . Man undrar ju om detta funkar med dubbla apps ,för min tjej har en iphone, kan man tex ha Navigon på båda? Kan inte testa för hon är ute på resa just nu.

Synka dem till iTunes och synka dem sedan till din nya telefon?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-03 07:21
Ursprungligen av fegge:

Nej ladda dom direkt från iphone, har aldrig använt itunes app sidan . Ok så då får jag "köpa" den igen helt enkelt . Man undrar ju om detta funkar med dubbla apps ,för min tjej har en iphone, kan man tex ha Navigon på båda? Kan inte testa för hon är ute på resa just nu.

Så du har aldrig synkat din telefon till iTunes? Gör du inte backup på din dator heller?
Om du bara har synkar telefonen, så finns appsen i iTunes, du behöver inte ha laddat ner dem dit, de synkas över ändå.
Och ja, ni kan ha samma apps, om båda telefonerna är konfiggade med samma iTuneskonto. Apparna köper man till ett iTuneskonto, inte till just den telefonen. Har ni olika iTuneskonton måste ni köpa dem två gånger.

  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-02-03 23:22

Har inte synkat innan ..men var inne och kollade och synkade men bara hälften av programen blev synkade :-/ Gjorde det igen och samma tex navigon kom inte med som är kanske viktigast för att det är lite dyrt . Gör detta något eller kan köpa det senare"gratis" ?

Ursprungligen av kenjon:

Så du har aldrig synkat din telefon till iTunes? Gör du inte backup på din dator heller?
Om du bara har synkar telefonen, så finns appsen i iTunes, du behöver inte ha laddat ner dem dit, de synkas över ändå.
Och ja, ni kan ha samma apps, om båda telefonerna är konfiggade med samma iTuneskonto. Apparna köper man till ett iTuneskonto, inte till just den telefonen. Har ni olika iTuneskonton måste ni köpa dem två gånger.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-04 07:36
Ursprungligen av fegge:

Har inte synkat innan ..men var inne och kollade och synkade men bara hälften av programen blev synkade :-/ Gjorde det igen och samma tex navigon kom inte med som är kanske viktigast för att det är lite dyrt . Gör detta något eller kan köpa det senare"gratis" ?

Datorn är auktoriserad med ditt konto?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-04 10:17
Ursprungligen av fegge:

Har inte synkat innan ..men var inne och kollade och synkade men bara hälften av programen blev synkade :-/ Gjorde det igen och samma tex navigon kom inte med som är kanske viktigast för att det är lite dyrt . Gör detta något eller kan köpa det senare"gratis" ?

Du kan "köpa" det gratis igen om du använder samma iTuneskonto.
Verkar mysko att de inte kom över.... ser du dem under Program-fliken under din iPhone, men inte under Program i ditt biliotek till vänster alltså?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-02-03 07:47
Ursprungligen av fegge:

Nej ladda dom direkt från iphone, har aldrig använt itunes app sidan . Ok så då får jag "köpa" den igen helt enkelt . Man undrar ju om detta funkar med dubbla apps ,för min tjej har en iphone, kan man tex ha Navigon på båda? Kan inte testa för hon är ute på resa just nu.

Jag gör så med frugans iPhone, jag har lagt in min Navigon på hennes iPhone. Du kan antingen logga in med ditt konto på den andra iPhonen, alternativt aktivera hemmadelning i iTunes och dra över applikationer till den andres iTunes bibiliotek och synka. När det kommer en uppdatering så måste man veta lösenordet till det kontot programmet hör till.

  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-02-03 23:25

ok tack ska prova det sen när jag får nya telefonen

Ursprungligen av Jetwash:

Jag gör så med frugans iPhone, jag har lagt in min Navigon på hennes iPhone. Du kan antingen logga in med ditt konto på den andra iPhonen, alternativt aktivera hemmadelning i iTunes och dra över applikationer till den andres iTunes bibiliotek och synka. När det kommer en uppdatering så måste man veta lösenordet till det kontot programmet hör till.

1
Bevaka tråden