Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blå ring runt "avbryt" och "OK" knapparna

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nyligen har jag upptäckt att det har dykt upp en blå ring runt "avbryt" och "OK" knapparna i meddelande rutorna som kommer upp t.ex när man ska tömma papperskorgen, har ej varit så förut.

Har även dykt upp samma sak runt "play/pause" knappen i Quicktime X när jag spelar en film där. Vad som händer då är att när jag klickar på "tidslinjen" för att förflytta mig snabbt i en film så pausas filmen automatiskt och jag måste trycka på "play/pause" knappen igen.

Här är bilder på det:

Detta har hänt efter det att jag rengjorde knapparna på tangentbordet, så vad jag tror kan ha hänt är att jag lyckats pricka in någon knapp kombination.

Så om någon vet vad som hänt eller vad för knappkombo det gäller så är jag tacksam att få hjälp att återställa detta.

Tack på förhand!

Systeminställningar - Tangentbord och mus - Kortkommandon - Tangentbordstjänster. Eller Fn+F7. Rengör inte tangentbordet när datorn är på i fortsättningen!

Tack så mycket! Testade Fn + F7 fast det funkade inte. Så gick in i Systeminställningar - Tangentbord och mus - Kortkommandon - Tangentbordstjänster där stod det att man ändra en inställning med ctrl+F7 och det kommandot fick allt på rätsida igen ... Men tack iaf att du fick mig på rätt spår Nä rengör aldrig tangetbordet om det inte är urkopplat eller om datorn är på igen, nästan gång vet man inte vart det slutar ju haha

Jag mindes visst fel, men det var ju bra att du hittade rätt ändå! Och ja, den inställningen med radioknappar där, det var den jag menade att du skulle ändra. Samma effekt som Ctrl+F7.

  • Medlem
  • 2010-02-03 22:13

Varför ta bort det? Det är ju jättebra, det första jag ställer in på en dator jag ska jobba med. Med den funktionen aktiverad kan du tabba mellan knapparna och bekräfta valet med mellanslag. Apbra!

1
Bevaka tråden