Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arbetsfält

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej,

Har en fråga. Typ ikonerna nere på Macen. Går de ändra på? Tex har jag sett andra skärmar som inte ha samma stora "arbetsfält" som den klassiska. Om man kollar här tex:

X-Factor Video: How To Make Money With Online Webinars (Watch Both Videos Below)

Om ni tittar på den högra skärmen så ser det ut att vara Mac men hans arbetsfält är "borta" och ser ut att bara vara en menyrad längst ned (som klassiska windows).

Kan man ändra detta på något sätt å hur gör man då egentligen?

Jag frågar eftersom jag spelar in rätt mkt video online så skulle vara bra om man kunde lösa detta med arbetsfältet på annat sätt.

Vad menar du med "arbetsfält"?

Dockan antagligen.

Den går att ändra storlek på. Bara dra på "övergångsstället" mellan programmen och filerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-03 10:53
Ursprungligen av jupither:

hej,

Har en fråga. Typ ikonerna nere på Macen. Går de ändra på? Tex har jag sett andra skärmar som inte ha samma stora "arbetsfält" som den klassiska. Om man kollar här tex:

X-Factor Video: How To Make Money With Online Webinars (Watch Both Videos Below)

Om ni tittar på den högra skärmen så ser det ut att vara Mac men hans arbetsfält är "borta" och ser ut att bara vara en menyrad längst ned (som klassiska windows).

Kan man ändra detta på något sätt å hur gör man då egentligen?

Jag frågar eftersom jag spelar in rätt mkt video online så skulle vara bra om man kunde lösa detta med arbetsfältet på annat sätt.

Menar du dockan eller docken som en del säger.
Du kan ändra den med "Dock" i menyn under äpplet längst till vänster på menyraden. (Den vita remsan högst uppe på bildskärmen).

1
Bevaka tråden