Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.1.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 19:50

This update for the iPhone and iPod touch contains bug fixes and improvements, including the following:

- Improves accuracy of reported battery level on iPhone 3GS
- Resolves issue where third-party apps would not launch in some instances
- Fixes bug that may cause an app to crash when using the Japanese Kana keyboard

Yes, på väg in as we speak.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 19:59

YES!!

Yes!!

Det är lustigt, den här firmwaren kommer antagligen inte att göra någon skillnad på min 3GS, har inte haft några problem med den, men rent psykologiskt känns det mycket bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 20:05
Ursprungligen av Capeman:

Det är lustigt, den här firmwaren kommer antagligen inte att göra någon skillnad på min 3GS, har inte haft några problem med den, men ren psykologiskt känns det mycket bättre.

Haha, samma här.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 20:02

291 Mb

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-02 20:09

291MB för 3 fixar. Kan inte förstå hur det ska behöva vara så.

Ursprungligen av acke:

291MB för 3 fixar. Kan inte förstå hur det ska behöva vara så.

Är väl så med alla uppdateringar? Istället för att gå in och ändra på några filer på några kb eller mb så ändras saker i systemet så att hela systemet tankas hem och läggs in på nytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-02 20:15

Sådärja. Ingen skillnad, men det känns fint i hjärtat.

Eller jo förresten... Känns inte Safari... Snappier?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-02-02 22:33
Ursprungligen av Capeman:

Sådärja. Ingen skillnad, men det känns fint i hjärtat.

Eller jo förresten... Känns inte Safari... Snappier?

Jovisst, och inte bara Safari, och nej, det var inte länge sedan jag startade om min 3G...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-03 09:17
Ursprungligen av Capeman:

Sådärja. Ingen skillnad, men det känns fint i hjärtat.

Eller jo förresten... Känns inte Safari... Snappier?

Vet inte om det är inbillning, men tycker min e lite rappare också!

Ursprungligen av savv3:

Vet inte om det är inbillning, men tycker min e lite rappare också!

Hehe nu var ju min kommentar om Safari en variant på ett stående skämt inom Applevärlden, men är din telefon snabbare så är det ju bra!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-02-03 23:24
Ursprungligen av Capeman:

Hehe nu var ju min kommentar om Safari en variant på ett stående skämt inom Applevärlden, men är din telefon snabbare så är det ju bra!

Javisst är det lustigt, och jag uppdaterade min dotters 3G också, och det var samma på den, hennes chattprogram bara rusade enligt henne och det stämde

Ursprungligen av Hjopek:

Javisst är det lustigt, och jag uppdaterade min dotters 3G också, och det var samma på den, hennes chattprogram bara rusade enligt henne och det stämde

Jag skulle tippa på att de hade upplevts som snabbare om du gjort en vanlig återställning med 3.1.2 också, men oavsett vad som fick de att gå snabbare: Grattis!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-02-02 21:14

Hoppas bara att det här inte innebär att nästa uppdatering inte kommer förrän om först 6 - 12 månader nu.

Ursprungligen av Spooky:

Hoppas bara att det här inte innebär att nästa uppdatering inte kommer förrän om först 6 - 12 månader nu.

Klart det inte gör det. Min gissning är att iPhone får 3.2 ungefär samtidigt som iPad släpps till försäljning och 4.0 kommer ju definitivt till sommaren när nästa generations iPhone går att köpa. Jag gissar att anledningen till att det gått så lång tid mellan 3.1.2 och 3.1.3 är att Apple fokuserat på 3.2 till iPad.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-02-02 21:51
Ursprungligen av Capeman:

Klart det inte gör det. Min gissning är att iPhone får 3.2 ungefär samtidigt som iPad släpps till försäljning och 4.0 kommer ju definitivt till sommaren när nästa generations iPhone går att köpa. Jag gissar att anledningen till att det gått så lång tid mellan 3.1.2 och 3.1.3 är att Apple fokuserat på 3.2 till iPad.

Låter vettigt. Hoppas du har rätt.

  • Medlem
  • 2010-02-02 22:05

Min iPhone 3G kraschade när jag skulle uppdatera! Var tvungen att först göra en återställning och sedan skjuta in allt på nytt igen. Riktigt irriterande.

  • Medlem
  • 2010-02-02 22:09

Satan i gatan!!! Borde jag bli orolig nu eller?

Den kopplar ner hela tiden när den synkroniserar. Den försvinner från iTunes för att sedan återvända, sen försvinner den igen. Och så håller det på...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 22:21
Ursprungligen av Dalle:

Satan i gatan!!! Borde jag bli orolig nu eller?

Den kopplar ner hela tiden när den synkroniserar. Den försvinner från iTunes för att sedan återvända, sen försvinner den igen. Och så håller det på...

Fel på USB kabeln?

Och för alla som fortfarande inte har förstått det. Har ni jailbreakat och låst upp iPhonen med Pwnage Tool, BlackRa1n eller liknande så ska ni absolute INTE uppgradera till 3.1.3!

//Rob

Senast redigerat 2010-02-02 23:04
  • Medlem
  • 2010-02-02 22:28

Alla anslutningar är ok. Och den är inte Jailbreakad. Verkar fungera fint att synca den efter ytterligare en återställning. *pust*

kör icke JB, den laddar ner, syncar, backaer upp, installerar och håller på. klart.

En fullständig ickehändelse som pågår på mitt skrivbord medans jag videochattar med frugan.

Så gött att inte ha skräck för uppdateringar pga JB.

  • Medlem
  • 2010-02-02 22:39
Ursprungligen av Goflorp:

kör icke JB, den laddar ner, syncar, backaer upp, installerar och håller på. klart.

En fullständig ickehändelse som pågår på mitt skrivbord medans jag videochattar med frugan.

Så gött att inte ha skräck för uppdateringar pga JB.

Var jag otydlig? Jag sa att:

Ursprungligen av Dalle:

Och den är inte Jailbreakad.

Ursprungligen av Dalle:

Var jag otydlig? Jag sa att:

Var det inte tydligt att han inte skrev till dig? Det var en allmän kommentar till de som jailbreakar.

  • Medlem
  • 2010-02-02 22:47

Okok

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-02 23:01

Rapporteras om ett VPN-fel som fixats.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-03 02:26

Och nu fungerar inte min iPhone längre ett okänt fel uppstod...

...
Fick köra lite återställning och sedan gick det bra att uppdatera. Ett tips, se till att ni har backup

Senast redigerat 2010-02-03 03:14
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-03 07:03
Ursprungligen av Csoft:

Och nu fungerar inte min iPhone längre ett okänt fel uppstod...

...
Fick köra lite återställning och sedan gick det bra att uppdatera. Ett tips, se till att ni har backup

iTunes backupar alltid innan den gör uppdateringen

Dalle, jag ville mest mena att min lur har jag inte gjort nånting med och det brukar vara synnerligen händelselöst att uppdatera den. Tut. Omstart. klart.

Att du fick problem ändå tycker jag är lite konstigt, jag ville inte vara tyken mot dig på ngt sätt.

Men men, det är ju teknik, klart det kan strula.

Bevaka tråden