Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömförbrukning iMac 20"? Ska köpa UPS.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj,

eftersom jag bor i skogen och strömmen försvinner en till två ggr per vecka tänkte jag köpa en UPS nu. Vanligtvist blir strömmen borta i ungefär en eller två minuter, alternativt ska den överleva avbrottet tills jag hunnit stänga av datorn. Mao ska jag alltså inte sitta och jobba med UPS:n som försörjning.

Då till min fråga, vilken kapacitet behövs till iMacen (20") och trådlösa musen? Minsta batteribackupen på Dustin tycks vara på 350VA, sedan finns det 500-750 också. Störst är väl alltid bäst, men behövs det?

Tack på förhand!
Pasch

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-02-01 18:56
Ursprungligen av Paschulke:

Då till min fråga, vilken [UPS-]kapacitet behövs till iMacen (20") och trådlösa musen? Minsta batteribackupen på Dustin tycks vara på 350VA, sedan finns det 500-750 också. Störst är väl alltid bäst, men behövs det?

En google efter "power requirement imac 20" ger följande från en PDF från Apple (http://images.apple.com/environment/reports/docs/iMac-20-inch-Environmental-Report.pdf):

Power Consumption for 20-inch iMac
Mode 230V
Off 0.67W
Sleep 1.44W
Idle—Display off / on 23.3W / 60.9W
Power supply effciency 86% 87% 88%

Nu så räknas inte hårddisken och en arbetande processor och grafikkort med här, men denna iMac är byggd med komponenter avsedda för bärbara datorer (med undantag för hårddisken), så totala förbrukningen under drift bör nog ligga under 150 W, kanske till och med under 100.

Tack ska du ha. Då blir det minstingen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-02 09:54

Köp en med USB som informerar datorn om när UPSen slår igång och stänger av datorn snyggt då du inte vet hur långa avbrotten är. Då behöver du inte mycket prestanda i UPSen, den skall bara överleva en clean shutdown.

Jo, det blev en med USB.

Just igår gick strömmen tre gånger, varav en gång var en riktig datormördare där strömmen bara var borta i knappt en sekund

1
Bevaka tråden