Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på väg att erkänna skärmproblemen i 27" iMac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Än har inte Apple officiellt erkänt att de nya 27" iMac-maskinerna har problem med sina skärmar, men enligt Ars Technica, som citerar bland andra Gizmodo, har Apple internt börjat diskutera saken. Problemen, som yttrar sig i linjer, ojämn färgtemperatur, underliga färger i skärmen och spruckna glasytor, har börjat uppmärksammas allt mer världen över.

Tyvärr gör Apple vad Apple oftast gör när såna här problem uppstår: sticker huvudet i sanden och dementerar initialt problemet.

Läs mer här.

Läs också mitt test av 27"-modellerna här och här.

Så rubriken "Apple erkänner skärmproblem" innehöll en text som säger att Apple sticker huvudet i sanden och dementerar problemen?

Var i ligger erkännandet?

Rykten om att dom diskuterar det internt kan knappat klassas som ett erkännande va? Eller?

Håller med Fredrik, så jag har justerat rubriken lite.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-01 23:12
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Så rubriken "Apple erkänner skärmproblem" innehöll en text som säger att Apple sticker huvudet i sanden och dementerar problemen?

Var i ligger erkännandet?

Rykten om att dom diskuterar det internt kan knappat klassas som ett erkännande va? Eller?

Inte en dag för sent att nått kommer upp till ytan efter sanddyket men den stora frågan är vad som dyker upp

Men när har Apple överhuvudtaget "erkännt" nått, snarare frågan om hur man ska tvätta bort sanden i öronen som har uppstått, pågrund av dåliga komponentstillverkare samtidigt som man låtsas som det snöar när det i själva verket inte gör det.

hängde ni med där

Ursprungligen av CUBEIS:

...Men när har Apple överhuvudtaget "erkännt" nått...

Det finns många fall där Apple har förlängt garantier, och/eller erbjudit gratis reparationer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-02 01:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det finns många fall där Apple har förlängt garantier, och/eller erbjudit gratis reparationer.

Då har Apple blivit tvingade att göra så "efter många om och men", däremot några offentliga "erkännanden" att fel har begåtts från deras sida har aldrig varit aktuellt.

Bara några diffusa rader om förlängd utbytesgaranti pågrund av undermåliga 3 parts delar från tex.. ATI eller NVidia grafikkort kretsar, i samband med bärbara moderkort med konstruktionsfel i grafikkrets från första början.

Många fall har dom snyggt sopat under mattan och "tigit" ihjäl men men det finns hopp i dagens Twitter och blogg värld även för nisch dominanter som Apple.
Dom måste till syvende och sist tänka lite på sitt "goda" rykte, för annars kan det i slutändan kosta mer än vad det smakar.

Det positiva i dagsläget är att om man köper direkt från Applestore så får man "blåbärs produkterna utbytta och i mitt fall även kontant kompensation :), jag satte kaffet i vrångstrupen men sen smilade jag hela eftermiddagen

Jag skulle aldrig våga köpa en dyrare stationär- bärbar dator från någon annan än Apple Store online. Det är jag inte ensam om att tänka. Då har man garanterat 10-14 dagars riktigt "öppet köp" eller kalla det bytesrätt

Senast redigerat 2010-02-03 11:12
  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-02-01 10:48

OT, Är det det nya svart att nyhetsrubriker inte ska spegla innehållet längre?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-02-01 11:16

haft 3 olika 27" imac. alla har problemet väntar på den 4;e nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 23:24

Verkar som jag har haft tur - min 27'' är helt felfri och jag är hur nöjd somhelst!

1
Bevaka tråden