Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att installera om OS X Leopard

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-31 23:06

Hej! sitter här med ett jätte problem och har iiiiinnggeeen aning om vad jag skall göra.

Jag skulle installera om OS X leopard på min Imac intel 20" alu ( inte den senaste)
Jag kör disc 1 och följer instruktionerna, när den tuggat i 1,5 cirka så startar datorn om sig. Efter detta så säger den att jag skall stoppa in OS X install disc 2.

Vilket jag gör... och vad som händer är att den bara spottar ut skivan, om och om och om igen..

Jag har ingen möjlighet att avsluta "installeraren" och stänger jag av datorn på "baksidan" och sedan startar upp den igen så hamnar jag åter direkt vid " mata in install disc 2. Jag matar in skivan och den vill inte läsa den utan spottar ut skivan direkt. jag har allt original osv....

så, vad kan jag göra?! Kan ju varken trcka eller göra något? Vad kan vara felet?
Skivan ser fin ut och har alltid funkat förr? install Disc 1 läste datorn utan problem?

kallsvettandes och grymt orolig.... Finns det någon hjälp?

André

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-31 23:21

finns d inget man kan gö?....

Hmm, kan vara något mystiskt med DVD-läsaren, kanske den inte kan läsa skivan. Kanske om du har en extern läsare, prova den till disk 2 ifall den fungerar då.

Sören

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-31 23:56

Hej! Tror tyvärr inte det är dvd läsaren det är fel på.. den har aldrig krånglat förut? Och om vi låtsas att det är dvd läsaren som inte läser skivan?
Vad kan ja göra då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 17:57

Gör en avbild av disk 2 med Skivvektyg på en annan Mac och lägg sedan den på en tom firewire-hårddisk. Anslut sedan den till din iMac och Macen kommer att hitta den för att fortsätta installationen. Jag har haft problem med min DVD-drive som också spottade ut skivorna. En rengörnings-skiva löste problemet.
Joel

1
Bevaka tråden