Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Adium; stor text

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-31 21:42

Har ett problem med Adium.

Som ni ser är min text mycket större än texten som skickas till mig.

Har testat allt känns det som: inställningar för meddelanden (har ändrar lite fram och tillbaka, ändrat till andra teman), Format > Återställ standardformatering. Inget har fungerat.

Finns det någon plist-fil som styr sånt här? Eller kan det vara något annat som spökar?

Jag tror att din installation spökar. Har du inte fått svar i dina andra trådar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-31 22:27

Jo, jag har fått svar och har egentligen löst allting nu. Har inga problem längre med några fonter, förutom här. : (

Har liksom formaterat om hela datorn och manuellt dragit över filerna.

Vilken version av Adium är det du använder och vilket OS X?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-01 14:00
Ursprungligen av Helmot:

Vilken version av Adium är det du använder och vilket OS X?

Adium 1.3.10

Mac OSX Snow Leopard

Ursprungligen av Adzam 1:

Adium 1.3.10

Mac OSX Snow Leopard

Jag hade ett liknande problem tidigare. Skillnaden var att min text blev mindre. Prova ladda ned Adium betan 1.4B17. Det hjälpte för mig iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 09:17

När du säger att du "Har testat allt känns det som: inställningar för meddelanden (har ändrar lite fram och tillbaka, ändrat till andra teman), Format > Återställ standardformatering." menar du att du har testat alternativet att visa text enligt avsändarens formatering? Det är det enda jag kan komma på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-01 14:02
Ursprungligen av doomas:

När du säger att du "Har testat allt känns det som: inställningar för meddelanden (har ändrar lite fram och tillbaka, ändrat till andra teman), Format > Återställ standardformatering." menar du att du har testat alternativet att visa text enligt avsändarens formatering? Det är det enda jag kan komma på.

Nja inte riktigt det.

Inställningar > Meddelanden > Textvisning

Där har jag försökt byta typsnitt och storlek, men inget händer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-02 21:42

Någon som har förslag? : ) Verkar ju finnas många plist-filer man kan rota med; lite väl många kanske! ; )

Tror ni att en ominstallation kan hjälpa? Jag vill ju dock ha kvar alla skins och inställningar (som jag har fått hålla på med ett tag för att få så jag vill ha det). Eller finns det något annat jag kan testa?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-02 22:11

Testa följande som fungerade för mig när textstorlek strulade i Adium.
Öppna ett konverationsfönster, tryck kringla+T för att få upp Typsnitts-rutan. Välj hur du vill ha det och klicka sedan på knappen "Save this setting as my default font".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-03 00:08

Även det har jag testat. Har ej fungerat.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-03 21:53

Var hittar jag betan? :">

Ursprungligen av Adzam 1:

Var hittar jag betan? :">

Adium Beta - 1.4b17 eller Google

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-04 00:51

Äsch, Google. Man kan inte göra det enkelt för sig; vardagen måste vara fylld av utmaningar.

Ursprungligen av Adzam 1:

Äsch, Google. Man kan inte göra det enkelt för sig; vardagen måste vara fylld av utmaningar.

Ja, men funkade det eller inte?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-04 01:04
Ursprungligen av Helmot:

Ja, men funkade det eller inte?

Testade precis, och ja, det verkar fungera! Underbart, tack för tipset.

Kan jag nu ersätta det gamla Adium med betan? Är den tillräcklig stabil?

Ursprungligen av Adzam 1:

Testade precis, och ja, det verkar fungera! Underbart, tack för tipset.

Kan jag nu ersätta det gamla Adium med betan? Är den tillräcklig stabil?

Enligt mig så är svaret ja. Har hört betan sen den kom och har inte märkt några större problem.

1
Bevaka tråden