Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebookintegreringen i iPhoto -09 är kass!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-12-07 21:16

Är det bara jag som tycker att det inbyggda verktyget i iPhoto 09 för att ladda upp bilder till Facebook är riktigt riktigt dåligt?

Man kan inte skriva captions, inte tagga och inte lägga in platsinformation och beskrivning?

Detta går alldeles utmärkt med Facebook-exporter, som är en plugin till iPhoto. Därför undrar jag om jag missat något, eller vad är meningen med den värdelösa integreringen Apple knepat ihop, mer än att exporterade album syns i iPhoto..

ja.. ingen höjdare..
Vet inte vad jag tycker om iphoto. det är så segt.
Vissa program gör apple bra, tex safari och mail. simpla och snabba. men itunes och iphoto är seeega och fulla med jobbiga funktioner.

Ursprungligen av caliwator:

ja.. ingen höjdare..
Vet inte vad jag tycker om iphoto. det är så segt.
Vissa program gör apple bra, tex safari och mail. simpla och snabba. men itunes och iphoto är seeega och fulla med jobbiga funktioner.

Du har aldrig riktigt använt iPhoto och framförallt 09an?

Jag tycker iPhoto och iTunes är de bästa programmen jag har installerade på mina datorer.

Jo jag har precis skaffat 09. Gillade kartan mycket. Även ansiktsigenkänningen om den hade funkat lite bättre.
Det är inget dåligt program, men det kunde varit lite snabbare tycker jag.
Itunes har sina fördelar. Men felet tycker jag är att det är alldeles för mycket integrerat i samma program. Jag vill bara lyssna på musik i ett musikprogram.
Jaja facebook i iPhoto var det..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-10 16:31

Vänta tills iLife 10 kommer.

//Rob

Det mest irriterande är att iphoto inte skickar upp den redigerade bilden man själv ser i iphoto, utan istället orignalbilden.
Hur gör pluginprogrammet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-31 14:06

Håller med att integreringen inte funkar något vidare. För det första verkar iPhoto gå mycket långsammare när man har album som ska synkas. När jag plockade bort albumet ur iPhoto för att snabba upp programmet så plockades albumet bort från Facebook också. Det kanske är tänkt att det ska vara så, men jag blev lite snopen.

Du kan visst tagga folk! Iphoto-09 har ansiktesigenkänningsfunktion. Använder du den kan du även tagga bilderna, plus att iphoto föreslår ansikten på folk du redan taggat. Uppe till vänster ser du ansikten under Bilder. Om du är i vyn över ett album och markerar en bild så ser du nere till vänster en knapp "namn". Där taggar du bilder t.ex.
Iphoto synkroniserar dina namn med Adressboken, har du dina vänner email i adressboken känner iphoto och facebook igen detta och taggningen är klar!

Tycker dock att lägga upp bilder från iphoto till facebook är väldigt instabilt och fungerar sällan.

Good luck!

Jag har problem med att om kompisar taggar sig själva eller andra på i ett facebookalbum som är kopplat till mitt iPhoto så tar iPhoto bort taggen från facebook istället för att synkas som de skall. De står att facebooktaggen skall dyka upp i iPhoto så att man kan godkänna den där, men de gör den inte.
De är mycket tråkigt att iphoto tar bort taggar Att lägga till taggar fungerar ganska bra.

Någon som har en idé?
Tycker de är riktigt smidigt att bara kunna dra bilder från ett album i Iphoto till ett facebookkopplat album!

1
Bevaka tråden