Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man för att skriva ut adressen på ett kuvert - HP skrivare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Om jag vill skriva ut adressen på ett kuvert, hur gör jag?
Vad för kuvert behöver jag och vilka inställningar behöver jag göra?

Helt nytt för mig! uppskattar all hjälp.

Skrivare: HP Photosmart 2575 All-in-One Printer - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

Mvh Rasmus

Senast redigerat 2010-01-29 16:23

Från vilket program tänkte du göra utskrifterna?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Från vilket program tänkte du göra utskrifterna?

Bento 3.0.2

Ursprungligen av Goflorp:

Det finns en grymt bra liten Widget som är sketbra om man skickar mkt (storkund på Tradera)

Den laddas ner från Ambrosia Software

EasyEnvelopes | Ambrosia Software, Inc.

den har koppling till Adressboken med.
Ställer man in den rätt behöver man bara fjutta in Kuverten åt rätt håll i skrivaren.

Kostar? Nä, det är gratis....

Tackar!

Ursprungligen av frazze:

Du måste nog visa lite mer initiativrikedom själv innan du ber om hjälp utifrån.

Ok, jag förstår. Tack så mycket för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-31 21:55
Ursprungligen av ks.rasmus:

Bento 3.0.2

Har du byggt eget i Bento?, eller har du den inbyggda adressboken som ligger i Bento?

Om du använder den interna, så är det enklare att använda sig av Adressboken, inte den i Bento - utan den som kommer med systemet. Från den så kan man printa enligt Goflorps tips. I Bento hittar inte jag det du söker.

Det finns en grymt bra liten Widget som är sketbra om man skickar mkt (storkund på Tradera)

Den laddas ner från Ambrosia Software

EasyEnvelopes | Ambrosia Software, Inc.

den har koppling till Adressboken med.
Ställer man in den rätt behöver man bara fjutta in Kuverten åt rätt håll i skrivaren.

Kostar? Nä, det är gratis....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-17 10:24
Ursprungligen av Goflorp:

Det finns en grymt bra liten Widget som är sketbra om man skickar mkt (storkund på Tradera)

Den laddas ner från Ambrosia Software

EasyEnvelopes | Ambrosia Software, Inc.

den har koppling till Adressboken med.
Ställer man in den rätt behöver man bara fjutta in Kuverten åt rätt håll i skrivaren.

Kostar? Nä, det är gratis....

Har kommit i en PRO version, som kostar 75kr i App Store. Gör samma som förut, men nu kan man designa lite mer och ett par smarta funktioner har tillkommit.

Ursprungligen av Goflorp:

Det finns en grymt bra liten Widget som är sketbra om man skickar mkt (storkund på Tradera)

Den laddas ner från Ambrosia Software

EasyEnvelopes | Ambrosia Software, Inc.

den har koppling till Adressboken med.
Ställer man in den rätt behöver man bara fjutta in Kuverten åt rätt håll i skrivaren.

Kostar? Nä, det är gratis....

Numera i AppStore och det blev väl enklare ta betalt för programmet; kostar nu 70:-

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-29 18:10
Ursprungligen av ks.rasmus:

Om jag vill skriva ut adressen på ett kuvert, hur gör jag?
Vad för kuvert behöver jag och vilka inställningar behöver jag göra?

Tja, du behöver ett kuvert som rymmer det du ska skicka iväg... Lite öppet mål där, om man säger. Men du kan ju alltid läsa manualen till ditt program (som vi inte vet vad det är), Mac OS X eller skrivaren. Där står det typiskt att man ställer in utskriften för rätt pappersstorlek. Det är inget unikt för Mac OS X. Det gäller alla operativsystem och skrivare. Säger sig lite självt, eller hur? Eller så googlar du på utskrift, kuvert och mac os x.

Du ska alltså välja Page Setup och välja rätt storlek på kuvert. Sedan kommer ditt program att skriva ut adresserna med rätt placering på kuvertet. Inte så konstigt.

Ursprungligen av ks.rasmus:

Helt nytt för mig! uppskattar all hjälp.

Ja, det mesta är nytt för alla som aldrig har hållit på med det innan. Men att ta lite väl uppenbara genvägar kommer inte att ge dig för många svar bla här på 99.se. Du måste nog visa lite mer initiativrikedom själv innan du ber om hjälp utifrån. I all välmening alltså.

1
Bevaka tråden