Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac (hösten 2009) tappar Bluetooth

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-01-09 16:12

Jag har ett problem med min nya iMac...det har hänt vid ett par tillfällen att den efter att jag satt den i sömn inte längre vet om att den har Bluetooth när jag väcker den.
Ikonen i menyraden säger att Bluetooth inte är tillgängligt och inställningsmöjligheterna har försvunnit i System preferences.

Någon som har stött på något liknande?

Senast redigerat 2010-01-09 17:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 16:33

Poca , på MacWorlds forum, skrev just att det hände honom idag.
Fick igång den, men kom inte på vad som hade orsakat det.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-01-09 17:10

Det går att få det tillbaka med en omstart men det är jäkligt irriterande när det händer och man står där utan tillgång till tangentbord och mus...:(

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-01-09 23:39

Jag har märkt att mitt bluetooth tangentbord tappar kontakten för att sedan väckas och anslutas. batteriet är på 80% Jag tänkte att det var och kanske är tangentbordet som inte mår hundra men efter ditt inlägg undrar jag om det är kanske nått med bluetooth i datorn som inte funkar 100%.

Råkade ut för det för någon vecka sen, musen var borta för att sen helt plötsligt fungera igen efter några dagar.
Sen i kväll försvann både tangentbord och mus, blåtand gick inte att komma åt vare sig i inställningarna eller listningen av maskinvaran. Fick tvångsavsluta både inställningar och "denna mac". Sen hängde sej omstarten så jag fick "nödstoppa" för att få till en omstart. Tycks vara nåt vajsing med uppstarten efter vila, bägge gångerna har det slutat att fungera efter vila.

Jag har samma problem! Efter en programuppdatering i veckan tappas kontakten med tangentbordet och ibland mus efter vila. Sen går det inte att återansluta via Buletooth-hanteraren utan det enda som biter är omstart.... Ingen som har ngn lösning????

Detta hände mig nu, på en nyinförskaffad iMac (mid-2010), efter vila. Grå bluetoothlogga i menyraden – så den reagerade inte på mus, trackpad eller tangentbord.
Eftersom jag inte har någon kabelmus hemma fick jag kommunicera med datorn via den enda tillgängliga mer gammaldags o kabelbundna knappen: startknappen... Blev första omstart sedan ankomst för 20 dagar sen.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2011-01-03 15:44

Hände precis mig (27" mid-2010), bytte batteri i musen, så vägrade den ansluta, tillslut startade jag om, och då sa den att jag inte hade någon bluetooth enhet... tog tre omstarter innan den hittade enheten igen..

känns ju.. så där.. man måste ju kunna byta batteri i musen utan att behöva vara rädd för att något ska lägga av..

Det måste varit det som hänt mig också, började för någon vecka sedan. Har en imac late 2010. I veckan har musen "hängt" sig ett par gånger och helt låst sig.

1
Bevaka tråden