Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife, var?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-01-29 16:29

Hej, vet inte om jag la detta i rätt kategori...

Jag köpte en macbook för några veckor sedan, fick den billigare för att de hade packat upp den. Såg helt ny ut och hade inga repor osv.. Men på kartongen var det iLife logan, men det finns inte på den. Hur ska jag göra för att få det om det nu är med?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-29 17:07

Gå tillbaka dit du köpte den, varje ny Mac skall skeppas med iLife.
Apple - iLife - Gr mer med bilder, filmer och musik p en Mac.

Fick du inte med två DVD-skivor? En heter Mac OS X Install DVD, och en heter Applications Install DVD. iLife finns på den senare.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-01-30 16:23

Tack för alla svar.

jag köpte datorn på macoteket och där sa de att jag hade ett års garanti... Får väl hoppas att det stämmer. Men jag kommer inte köpa till applecare för att jag inte tycker att det är värt att betala så mycket för en så "billig" dator. Får väl också tilläga att jag fick datorn för 7 200kr. Och det är säkert mycket möjligt att den har varit hos en kund, men den är i grymt fint skick, inte en enda repa.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Fick du inte med två DVD-skivor? En heter Mac OS X Install DVD, och en heter Applications Install DVD. iLife finns på den senare.

hmm, va korkad jag känner mig... -.-' iLife låg på skivan

Ursprungligen av avse:

hmm, va korkad jag känner mig... -.-' iLife låg på skivan

Gött.

Ursprungligen av avse:

Hej, vet inte om jag la detta i rätt kategori...

Jag köpte en macbook för några veckor sedan, fick den billigare för att de hade packat upp den. Såg helt ny ut och hade inga repor osv.. Men på kartongen var det iLife logan, men det finns inte på den. Hur ska jag göra för att få det om det nu är med?

"Packat upp den", den har säkert vart ute hos kund. När de fick tillbaka den raderade de den för att inte göra skandal såsom Elgiganten (foton kvar i telefonen)...
de formatterade den då säkert med en OSX-skiva (systemskiva). Då hamnar BARA OSX på den.
Tillbehörs-grejerna kommer ju inte med då (iLife).

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2010-01-29 17:51
Ursprungligen av avse:

Hej, vet inte om jag la detta i rätt kategori...

Jag köpte en macbook för några veckor sedan, fick den billigare för att de hade packat upp den. Såg helt ny ut och hade inga repor osv.. Men på kartongen var det iLife logan, men det finns inte på den. Hur ska jag göra för att få det om det nu är med?

Lite OT

Kolla upp garantin och om du kan köpa till "AppleCare" ifall du skulle vilja det vid senare tillfälle. Så du inte råkar ut för samma strul som "pmarriott" i denna tråd .

Bra råd.

1
Bevaka tråden