Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google släpper Google Voice till iPhone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rubriken är inte helt sann. Google Voice är Googles tjänst som gör det möjligt att ha ett inkommande telefonnummer och sedan via olika regler skicka samtalet till rätt telefonnummer, eller låt samtalet ringa i alla dina telefoner samtidigt.

Kort sagt, det är en grymt cool tjänst, och som ni alla säkert minns så ville Google lansera en applikation för iPhone förra året som Apple givetvis stoppade. Varför är fortfarande föremål för debatt, där Apple menade att Google gör saker med exempelvis telefonens adressbok som inte är helt schysst, och Google å sin sida menade att Apple och AT&T är elaka som vill stoppa tjänsten. Ungefär.

Givetvis finns denna tjänst endast i USA än så länge.

Men folket på Google är svårstoppade. Nu har de lanserat en webbapplikation för att köra Google Voice på en iPhone och den ser faktiskt riktigt bra ut. Filmen nedan visar närmare hur det fungerar!

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/neiOa38DuqI&rel=0&co..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/neiOa38DuqI&rel=0&co..." type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>

Men alltså, man slår ett nummer, och ringer sedan upp numret med iPhone som vanligt, vad blir skillnaden? Jag noterade dock att den ringde ett annat nummer, hur funkar Google Voice egentligen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 13:45
Ursprungligen av Patrik D:

Men alltså, man slår ett nummer, och ringer sedan upp numret med iPhone som vanligt, vad blir skillnaden? Jag noterade dock att den ringde ett annat nummer, hur funkar Google Voice egentligen?

Google Voice fungerar så att du registrerar dina telefon nummer som ska fungera med Google Voice. Du får ett telefon nummer från Google Voice som gör att när någon ringer dig på GV numret ringer alla dina registrerade telefoner på samma gång. Det är du själv som väljer om du ska svara med din mobil, på kontoret eller hemma.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Google Voice fungerar så att du registrerar dina telefon nummer som ska fungera med Google Voice. Du får ett telefon nummer från Google Voice som gör att när någon ringer dig på GV numret ringer alla dina registrerade telefoner på samma gång. Det är du själv som väljer om du ska svara med din mobil, på kontoret eller hemma.

//Rob

Ok, men i videon så ringer personen upp någon, och slår ett nummer, men numret han slår stämmer inte överens med det numret som Google Voice ringer upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 00:18
Ursprungligen av Patrik D:

Ok, men i videon så ringer personen upp någon, och slår ett nummer, men numret han slår stämmer inte överens med det numret som Google Voice ringer upp.

Som jag har förstått det att när du väljer numret med GV skapar GV programmet ett id nummer. Den slår automatiskt numret till GV från din mobil och lägger till ID numret på slutet. Ditt samtal kopplas då automatiskt till numret du valde i GV och kontakten ser ditt GV nummer på skärmen och inte ditt mobila nummer.

//Rob

Och det är gratis! Hur länge? Om någon ringer mitt GV-nummer från Sverige så kopplar alltså Google samtalet vidare till t.ex. min mobil? Det blir dyrt för Google att pynta den globala taxan - samtalet går ju mellan Sverige-USA-Sverige För dom har väl inte tillgång till alla svenska operatörers växlar?

Ursprungligen av Robo-X:

Google Voice fungerar så att du registrerar dina telefon nummer som ska fungera med Google Voice. Du får ett telefon nummer från Google Voice som gör att när någon ringer dig på GV numret ringer alla dina registrerade telefoner på samma gång. Det är du själv som väljer om du ska svara med din mobil, på kontoret eller hemma.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 00:06
Ursprungligen av Zimmerman:

Och det är gratis! Hur länge? Om någon ringer mitt GV-nummer från Sverige så kopplar alltså Google samtalet vidare till t.ex. min mobil? Det blir dyrt för Google att pynta den globala taxan - samtalet går ju mellan Sverige-USA-Sverige För dom har väl inte tillgång till alla svenska operatörers växlar?

GV är inte gratis att ringa med. Det kostar pengar men inte så mycket som vanliga samtal kostar. Speciellt från mobilen.

//Rob

Jag fick en invite för några månader sedan:

You are invited to open a free Google Voice account. To accept this invitation and create your account, visit https://www.google.com/voice/inv-------------------------------

If you haven't already heard about it, Google Voice is a service that makes using your current phones much better!

Here's what it offers:
A personal phone number that rings all of your existing phones when people call
All of your voicemail in one inbox with unlimited online storage and free voicemail transcripts sent to your phone and email
Low-priced international calling to over 200 countries and free SMS
Other powerful features like the first phone spam filter to protect you from unwanted callers, the ability to ListenInTM on your voicemail messages while they are being left, conference calling and more
To learn more about Google Voice before registering, visit: Google Voice

Please note that Google Voice is only available for sign up in the US.

We hope you enjoy Google Voice,

The Google Voice Team

Men jag måste bo i USA

Är det bara jag som undrar om det är något samband mellan att skype stoppas och den här google-tjänsten lanseras?

Ursprungligen av klarabara:

Är det bara jag som undrar om det är något samband mellan att skype stoppas och den här google-tjänsten lanseras?

Jag tror inte det är något samband. Alla är fria att skapa webbsidor som Google nu gjort när dom "släpper Google Voice till iPhone". Skype är inte stoppat helt, bara förhindrat att fungera över 3G.

Men det mest intressanta är ju att Apple precis hävt restriktionen mot att använda VoIP över 3G i SDK, vilket borde betyda att Skype kan användas helt och hållet istället för vanligt telefonabonnemang, bara man har ett abonnemang för datatrafik.

Ja, det var det där jag syftade på, bra att du hittade en länk till det.

Nu har jag sett filmen...och jag fattar inte var det där om att GV ringer alla ens telefoner?? Vad jag fattar är det en Skype helt enkelt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 00:10
Ursprungligen av Zimmerman:

Nu har jag sett filmen...och jag fattar inte var det där om att GV ringer alla ens telefoner?? Vad jag fattar är det en Skype helt enkelt.

Du får ett GV nummer som du ger vidare till alla dina bekanta. I GV inställningar registrerar du alla dina telefon nummer du vill använda med google voice. Sommarstugan, kontoret, mobilen och hemma. När någon ringer dig så behöver de slå GV numret så når de dig. Alltså dina kontakter måste bara veta ditt GV nummer så ringer alla telefoner på samma gång. I alla fall så har jag förstått att GV fungerar.

//Rob

Jo, jag gick till källan. Nu fattar jag hur det funkar. Det är Skype med en funktion extra; vidarekoppling. Intressant...för dom som har många nummer/telefoner. Själv är jag den som anser att ultimat utveckling och hightech är att reducera allt till ett nummer/en enhet/en mailadress/etc. En. Jag har själv reducerat allt till en iPhone (med Skype). Thats it.

Ursprungligen av Robo-X:

Du får ett GV nummer som du ger vidare till alla dina bekanta. I GV inställningar registrerar du alla dina telefon nummer du vill använda med google voice. Sommarstugan, kontoret, mobilen och hemma. När någon ringer dig så behöver de slå GV numret så når de dig. Alltså dina kontakter måste bara veta ditt GV nummer så ringer alla telefoner på samma gång. I alla fall så har jag förstått att GV fungerar.

//Rob

1
Bevaka tråden