Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är iPad forumet, Arvid ny knapp tack =)

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-28 09:40

Vad tycker ni?

Behöver vi ha en egen del för denna mackapär.
Jag tror det, jag tror även att den kommer att bli mycket vanligare än vad folk förväntar sig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-28 09:53
Ursprungligen av Tangen:

Vad tycker ni?

Behöver vi ha en egen del för denna mackapär.
Jag tror det, jag tror även att den kommer att bli mycket vanligare än vad folk förväntar sig.

Givetvis ska det finnas en sådan knapp! Mellan Mac och iPhone då förstås

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-28 12:36

Precis jag vill inte bara ha en del i en annan sektion - utan en ny sektion

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-29 08:07

Håller med tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 09:16

1. Anledningen att jag inte startade denna i Moderatorforumet var för att jag tycker dom flesta medlemmar har väldigt vettiga åsikter, och jag vill gärna höra deras röster i just denna specifika fråga.

2. Anledningen att den inte ligger under feedback, är för att jag vill inte ge feedback - jag vill starta en diskussion, och den enda delen av forumet som hanterar "öppna" frågor utan specifika topics är Loungen.

Så dazzle me, varför ska den ha ett eget forum? eller - varför ska den inte ha det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 09:18

Jag tror att produkten kommer att bli så pass bred att det kommer att kräva en egen sektion, den kommer ha egna program, den har en egen arkitektur, den kommer att ha en egen iBookstore etc etc

Apple positionerar ju den som en egen kategori enligt presentationen, så ja, jag tycker nog att den bör ha en helt egen sektion, precis som iPhone. Däremot kanske den kan dela vissa sektioner med iPhone, som t ex "Program & Spel för iPod/iPhone/iPad".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 09:33

håller helt med Capeman, vissa saker måste delas .

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 09:51
Ursprungligen av Tangen:

håller helt med Capeman, vissa saker måste delas .

Ser bra ut. Jag lägger min röst på det.
Trevlig Helg

Ursprungligen av Tangen:

håller helt med Capeman, vissa saker måste delas .

Håller också med!

Rätt så!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 09:55

Skulle gärna se, Adrian, Baron, Björnström eller Arvid svara, för feedback

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 10:25

Jag är helt på ditt spår iaf Tangen:) Ipad forum ska de vara

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-01-29 16:01

Känner mig lite tveksam till egen flik, men jag kanske har fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 16:34

Klart att den ska ha ett eget forum eller flik.
Den är ju varken det ena eller det andra.
Det kommer ju at bli massor av inlägg om den här pjäsen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 16:43

Det blir ju en egen produkt som ska ligga mellan Mac och iPhone enligt Steve Jobs och det här väl hans åsikt som väger högst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 17:55

Tjena Arvid, jag tycker nog att det kan bli en egen flik, men jag överlåter det beslutet till de som kontrollerar forumet.

Anledningen är att det är en helt egen produkt, som inte passar någon annan stans, dock så kommer den ha lite gemensamma underdelar.

Startat en tråd... hmm, "Allt om Mac" fick det bli, så får moderator flytta sen...
"Allt om iPhone" ? näe...

men det är bråttom, det är ju en sak flytta 10 trådar till sin egen kategori... på några veckor kommer det bli otaliga fler....

iPaden är ju en förvuxen iPod touch, varför ska den inte ligga under iPod?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 00:46
Ursprungligen av William WM:

iPaden är ju en förvuxen iPod touch, varför ska den inte ligga under iPod?

Enkelt - det kommer inte att funka.

Svårt, jag/fler med mig tror att det kommer att vara en uppsjö med trådar, och egna subsystem, så det kommer inte gå att ha någon översikt, om man inte skapar en egen avdelning för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 01:48
Ursprungligen av William WM:

iPaden är ju en förvuxen iPod touch, varför ska den inte ligga under iPod?

iPad är en egen produkt, klart som fan det vara en egen flik.

Jag upplever inte riktigt det verkar finnas behov för en diskussion hur man ska göra. Vi medlemmar har inget egentligt att säga till om och Tangens linje är vettig (att iPad ska ha en egen avdelning (knapp)). Svårt att se hur mycket vi övriga kan tillföra.

(Ja, jag är läskunnig och har läst Tangens notering om varför tråden finns, men det betyder inte nödvändigtvis att jag förstår varför det förs (läs: håller med om att bör föras) en offentlig diskussion i ämnet)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 01:09

Jag fattar, anledningen är att det finns en massa kloka människor på forumet. Gillar och respekterar deras åsikter.

Som Moderator ser jag att det kommer att bli jobbigt att moderera, därav en öppen fråga så vi kan komma till beslut.

Och många (inkl mig själv) har aldrig träffat forumledningen, och jag anänder då loungen för att diskutera något jag tror kommer att behövas.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 01:29

Jag är ganska ny här men dock intresserad av iPad.. Jag har en Mac, jag har en iPhone och jag vill ha en iPad.. Men om den vill jag läsa i sin egen lilla del som kommer bli stor..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-30 09:22

iPad är en egen produkt i sitt egna segment och bör liksom iPhone och iPod få en egen "flik" mellan Mac och iPhone, där den även ligger enligt Apple.

Senast redigerat 2010-01-30 10:09
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 10:04

Ja tror nu att det finns beslutsunderlag så det räcker

Vi ser vad som kommer fram

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-30 10:17

ett annat alternativ är att man byter namn på /iphone till typ "mobila enheter" och där har separata forum för iPhone / iPad / iPod.

Kan väl ligga under hårdvara. Dock kan det blir lite förvirrande ibland, eftersom den faktiskt är en förvuxen iPod touch om man ser att man kan använda samma tillbehör, samma Apps och den använder nästan samma OS.

Självklart en egen knapp.
Men jag skulle samtidigt gärna se en uppdelning av forumet för appar i olika kategorier. Gärna samma som i Appstore.
Nu finns 140 000 appar, vi kan inte ha alla under samma rubrik.

Jag röstar för en egen avdelning! Så slippar man diskussionerna om den...

Bevaka tråden