Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

System Profiler visar fel batteriinfo

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yosha!

En ibook G4 där system profiler/coconutbattery visar:

Battery Information:

Battery installed: Yes
First low level warning: No
Full Charge capacity (mAh): 65527
Remaining Capacity (mAh): 205 (efter jag kalibrerat och kollat hur länge den faktiskt kunde vara på, egentligen brukar den också visa 65 tusen något
Amperage (mA): 1570
Voltage (mV): 12354
Cycle Count: 247

original battery capacity i coco säger 4400 mAh. 51 veckor gammalt.

Hur funkar det, tro? Galet hög full carge capacity, och cycle count;en känns nästan lite låg så mycket jag använt den. Batteriet ger mig nu kanske 10-15 minuter innan den går i sleep mode. Kalibrerade (ladda upp ladda ur) före läsningen. Märkligt.

Så antingen är batteriet gammalt men snåljåpen i mig ser möjligheten att det bara är riktigt märkliga inställningar någonstans.

Tankar, gott folk?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-01-29 10:20

Om jag tolkar dig rätt har du alltså 10-15 minuters drifttid på ett batteri med veckas garanti kvar? Vad väntar du på? Skit i siffrorna, spring tillbaka till affären och få batteriet utbytt!

  • Medlem
  • 2010-01-29 12:25

Batterier brukar väl inte ha mer än max 6 månaders garanti?

Varit i kontakt med supporten, det är ingen ide. Och ärligt talat är jag förvånad över det låga cykelantalet så använd som ibooken är.

Fick en ide om varför informationen ljuger, förmodligen hämtar den information ifrån batteriets cache i och med att det är förbrukat. Gissning men det låter truthy.

1
Bevaka tråden