Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med sortering i Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-01-28 17:51

Jag lyssnar rätt mycket på talböcker. Har aldrig haft några problem med min iRiver (E100) tidigare, men sen jag bytte till SnowLeopard sorteras filerna helt snurrigt. Jag har fått gå tillbaka till Leopard på min gamla Macmini för att få rätt ordning på filerna.
Jag använder samma sorteringsordning på båda, men resultatet skiljer sig som sagt.
Lyssnar man till musik spelar det ingen större roll - klassisk musik undantagen - men talböcker får en rätt förvirrad berättarlinje om filnamnen inte följer den numeriska ordningen.
Har någon upplevt nåt liknande?
Har det med Snow L. nya (??) filsystem?

Ursprungligen av torjo:

...sorteras filerna helt snurrigt....

Du får nog beskriva lite närmare vad du menar med "snurrigt". Hur sorteras filerna?

Jag förmodar att det är sorteringen i Finder vi pratar om - men måste ändå fråga: Är det i Finder, eller i iTunes, eller någon annanstans?

Ursprungligen av torjo:

Har det med Snow L. nya (??) filsystem?

Snow Leopard har inget nytt filsystem. Det är fortfarande HFS+, åtminstone som standard - men du har kanske valt något annat...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-01-28 22:01

Jag beskrev problemet lite slarvigt, medges.
Men ja, jag menar Finder och hårddisken är HFS+. iRiver är visserligen formaterad i Fat 32 men det har inte inneburit några problem under gamla Leopard.
Fenomenet uppstår när jag kopierar över till iRiver. I SnowLeopard är ordningen OK men när jag slår på iRiver är filerna i oordning. Med snurrigt menar jag att 05 kommer före 04, 08 kommer före 06 (som exempel) etc i kolumnen för namn. Felet skulle förstås kunna uppstå i mp3-spelaren, men varför inte när jag gör samma kopiering i min macmini med Leopard 10.5
Det är gubevars inte livsviktigt, men irriterande.

1
Bevaka tråden