Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undersökning: Hur varm blir din MBP 2,2 - 2,4 ghz? (Mid 2007)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-01-28 12:18

Med den här tråden i tanke, så tänke jag försöka gå till botten med det här, en gång för alla.

Ni som har en Macbook Pro 3.1 (Mid 2007), alltså med en 2,2 ghz eller 2,4 ghz C2D-processor, hur varma blir era ögonstenar?
Nu ska vi undersöka vad som är normalt och inte!
Ladda ned ett program som "tar tempen", exempelvis widgeten iStat Pro, gå sedan in på t.ex. TV4 Play och kolla på något videoklipp. Vilken temperatur kommer processorn upp i som mest?
Posta resultatet!

---
Min kommer som mest upp i 102 grader!

Ligger normalt på ca 40-45°, men så fort jag ser på flash går den upp i ca 65°. Även under batteriladdning hamnar jag på ca 65°.

2x yes > /dev/null i Terminal.app ger 95°C efter tio minuter i tempererat inomhusklimat. Aluminiumet kyler så bra, så bra. Ligger normalt mellan 45-50°C.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-01-28 13:29

Jag själv ligger normalt mellan 50-60°

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-28 15:14

60°C nu när jag laddar min 2,2 GHz MBP, när jag spelade lite flashspel nyss verkade temperaturen vara 65°C konstant (det var inte så krävande verkade det som..)
Jag ska återkomma när jag belastat datorn lite med något spel.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 14:18

Min brukar stabilisera sig på 80°C när jag kollar på Flash HD-material. Men fläktarna löper verkligen amok.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-04 15:56

köpte min visserligen i november 2006 men ändå.

har nog toppat 80°C som mest vid några tillfällen, men så fort det gäller flash/youtube så är det standard att ligga på omkring 70-75°C och fläktarna ligger på max.
omkring 60-65°C vid normal användning.

*EDIT*

vart precis 82°C när jag kollade på en 1080p-film precis (på en extern 46" TV)
det är ju skönt ibland med ett varmt tangentbord att värma fingrarna på... men mestadels gillar jag inte det hela, känns inte bra att datorn är så varm, borde väl slita på komponenterna osv.

Senast redigerat 2010-02-04 20:35

Satte igång att konvertera några .avi-filmer till .mp4 och glömde datorn på skrivbordet (med 2000 rpm@fläkten). Tänkte inte på att konverteringsprogrammet går igång riktigt ordentligt. En kvart när jag kom tillbaka senare visade smc 102°C. Blev lite rädd att den skulle gå sönder ett tag när jag såg temperaturen, har aldrig varit så hög. Höjde fläkten till 6000 rpm och ställde upp datorn på fyra stora suddgummin.

Vid vanligt surfande/musikstreamande brukar temperaturen ligga på 40-50°C men med flash osv. kan den bli 60-70°C. Brukar ha fläkten inställd på 3000 rpm hela tiden och märker jag att tempen går över 70°C brukar jag höja den några steg.

1
Bevaka tråden