Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med 1Password i Firefox 3.6

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 03:05

Hejsan 99.se

jag har problem med att få in mitt 1Password 3 insticksfil på Firefox 3.6, när jag installerar 1Password 3 instickfilen för Firefox går sedan firefox inte att öppna några lösningar? Firefox bara studsar och sedan stängs av. Kommer Firefox eller 1Password fixa Bugen?

hum

Svarade jag inte på detta i går kväll?

Följande finns att läsa på agile support sidor
(Browser Specific Issues and Workarounds)

failed to open in Firefox when the 1Password extension is installed.

The issue appears to happen when installing a new extension (not necessarily 1Password). After installing a new extension, Firefox can no longer open links from external applications. Thankfully, a solution was reported in the forum. You need to open Safari and set it as the default browser in the Safari > Preferences > General window. Once completed, restart Firefox and then set Firefox as the default browser. This fixes the issue, at least until the next time you install another extension, at which point you need to repeat these steps.

Ursprungligen av macwitty:

Svarade jag inte på detta i går kväll?

Jo, det gjorde du. Men trådskaparen valde att radera den tråden, och sedan skapa en ny precis likadan... Go figure...

/Mod

Tack Jesper!
Jag började undra om jag blivit knäpp

Till trådskaparen
Om det inte fungerar är det bättre om du fortsätter i samma tråd så att vi vet vad som testats och kan fortsätta felsökandet därifrån.

Testade du förslaget från agile?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 15:19

Förlåt är ny här så håller på lär mig lite och kollar runt på 99.se

Ja jag testade det men det verkade heller inte fungera. Forfarande så öppnar Firefox sig inte när jag installerade insticksfilen. Den bara studsar och lyser ett tag sedan stängs den av. Får väl vänta tills 1Password och Firefox utvecklarna fixar problemet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-27 16:56

Jag kör med 1password och FF 3.6. fungerar utmärkt.. Dock så hade jag 1password installerat innan jag installerade FF3.6 hade 3.5 när jag installerade 1password.

Pröva avinstallera FF och 1password sen installera 1password igen och sen FF?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 17:04
Ursprungligen av Cokey:

Jag kör med 1password och FF 3.6. fungerar utmärkt.. Dock så hade jag 1password installerat innan jag installerade FF3.6 hade 3.5 när jag installerade 1password.

Pröva avinstallera FF och 1password sen installera 1password igen och sen FF?

Har gjort det men det fungerar inte det heller. har du uppdaterar din 1Password 3 till Version 3.0.4?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-27 17:57

1Password-menyn, Check for updates...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-27 19:33

Nej det har jag inte gjort ännu. kanske ska hoppa över det så länge då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-05 10:10

Nu har det kommit en ny uppdatering av 1Password och fortfarande fungerar inte insticksprogrammet till Firefox den crashar fortfarande :/

1
Bevaka tråden