Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tableten outad!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-26 23:46

Århundradets antiklimax, Apple har finurlat på en datorplatta sk. "tablet" sedan 80-talet. Ryktena om en produkt har ökat mer och mer för varje år sedan 2002 och nu verkade en release imorgon vara troligare än något av åren, men ingen vet riktigt säkert. Då går vd´n för McGraw-Hill och outar dom i en intervju på CNBC. Han tar luften ur hela showen och hemlighetsmakeriet dom byggt upp under ett årtionde, mindre än 24 timmar innan dom tänkt slå världen med häpnad. Kan inte mer än skratta. Var inte detta en kontrollerad läcka misstänker jag att han kommer vara den första som får se på riktigt vad som menas med det som Steve Jobs beskriver som "a bag of hurt".

Video - CNBC.com

Ursprungligen av Zoega:

han kommer vara den första som får se på riktigt vad som menas med det som Steve Jobs beskriver som "a bag of hurt".

Du menar att han kommer få se på Blu-ray? Det är väl inte så farligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 00:24
Ursprungligen av staed:

Du menar att han kommer få se på Blu-ray? Det är väl inte så farligt?

Finns risk att han blir blue-ray personifierad.

Ryktena säger att det går dåligt med vissa förhandligar, kanske det är ett sätt att pressa någon dom ligger i förhandlig med? Jag är inte så påläst är det gäller McGraw-Hill, men dom lär väl vara ganska stora.

Sorry, såg nu att Adrian B var före mig. Provade leta men hittade inget då.

Lite pinsamt ifall det visar sig inte stämma. PR-trick?

Noterade ni att han kallade den "The Tabloid" och sedan rättade sig till "The Tablet". Jag skulle i o f s tippa att det var en oskyldig felsägning och inte att han råkade avslöja namnet. Men i alla fall..

En jätte iPhone utan ringfunktion...vem vill ha en sådan?
Ge oss en mindre iPhone och nya MacPro´s istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 08:39
Ursprungligen av Firechild:

En jätte iPhone utan ringfunktion...vem vill ha en sådan?

Får jag citera dig på detta om ett år?

Ursprungligen av Firechild:

En jätte iPhone utan ringfunktion...vem vill ha en sådan?
Ge oss en mindre iPhone och nya MacPro´s istället.

Nä just, Steve tänkte nog inte på det. Han skulle haft dig där!

Nu finns det lite för många trådar om denna diskussion:

http://www.99.se/nyheter-mac/274709-bokfoerlagets-vd-bekraeftar-apples-tablet-dator.html

http://www.99.se/aktuella-rykten/274428-apple-event-27-januari-2010-come-see-our-latest-creation-11.html

Fortsätt i nån av de trådarna istället, det blir för många annars.

1
Bevaka tråden