Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min egen videotutorial för Logic

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Håller på och gör en Svensk Logic Pro Tutorial.
Detta är ett work in progress men jag vill gärna dela det med er
och få inputs på vad som kan ändras och vad ni vill se.

Här är det dela jag gjort hittils:

KOM IHÅG ATT SE FILMERNA I FULLSKÄRMSLÄGE OCH MED "HD" PÅSLAGET ANNARS KAN DET BLI GRYNIGT OCH OKLART

KAPITEL 1, Introduktion
DEL 1

KAPITEL 2, Grunderna i Logic pro
KLICKA HÄR FÖR ATT SPELA HELA KAPITEL 2(Du måste slå på HD kvalité efter varje Delbyte)
DEL 1
DEL 2
DEL 3
DEL 4
DEL 5
DEL 6
DEL 7
DEL 8

KAPITEL 3, En projektöversikt
DEL 1
DEL 2
DEL 3
DEL 4

KAPITEL 4, En låt från scratch
DEL 1
DEL 2
DEL 3
DEL 4
DEL 5
DEL 6
DEL 7
DEL 8
DEL 9
DEL 10
DEL 11

SPECIALEPISODER:
Rewire & Bidule 1/3
Rewire & Bidule 2/3
Rewire & Bidule 3/3

Skapa ditt eget reverb 1/2
Skapa ditt eget reverb 2/2

LADDA NER FILMERNA HÄR!

Senast redigerat 2009-12-22 05:19

Hmm, i fullskärm ser det inte bra ut... Vad har du för upplösning på din skärm?

Jag har upplösning 1900x1200
begränsningen hör till Youtube dock.
Filmerna är uppladdade i 1200x720

Hittar du några andra filmer på youtube som ser bättre ut?

Vill givetvis inte ladda upp i FULL HD då det krävs väldigt mycket CPU för att spela upp det på youtube..

1920x1200 menar jag såklart.
Apple HD cinema

Det var det jag tyckte att det ser klart bättre ut i 1200x720 istället för fullskärm som rekommenderades.

Givetvis skall dom hellre ses i 1200x720, det var det jag menade med fullskärm.
Kankse uttryckte mig lite oklart..

Har inte sett filmerna ännu, men det är otroligt tacksamt när någon tar sig tid och försöker hjälpa andra. Bra jobbat, och tack!

/Jonathan

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-01-11 19:17

GRYMT!!!
suveränt att du delar med dig av dina kunskaper!!! tack!

Jag håller verkligen med föregående talare. Grymt!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-01-16 13:58

Enormt stort TACK för detta, vilket _jobb_!! Mycket välgjort!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-19 23:48

Suveränt! Har spolat runt lite, och även om jag kan Logic bra så finns det säkert något jag kommer lära mig. Tack för att du tar dig tid!

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-01-22 21:50

när kommer fortsättningen???

Mycket professionellt gjort! Man tackar!

Några ny specialepisoder:

Trumpluggsjämförelse 1/4
Trumpluggsjämförelse 2/4
Trumpluggsjämförelse 3/4
Trumpluggsjämförelse 4/4

Mainstage 1/3
Mainstage 2/3
Mainstage 3/3

BTW. Antagligen går det inte, men om någon mod, eller admin har lust att slänga in dessa i min förstapost hade det varit bra för strukturen, man kan inte redigera sina poster efter så lång tid.

Några nya epidoser:
KAPITEL 5, Mixning
DEL 1
DEL 2
DEL 3
DEL 4

Kuriosa: Kommer ihåg det här forumet för några år sedan (99musik).. då var det fantastiskt här.. och bra drag med massor av folk.. Det blev dock sämre och sämre genom åren p.g.a. extremt idiotiska moderatorer och adminer enligt mig.. dom gnällde på det mesta och styrde forumet med järnhand..
Givetvis hade dom bra sidor också.. men det var för mycket kontroll.

Så jag hoppade av 99.se för några år sedan.. har hängt på andra forum med gemytligare gemenskap sedan dess..
Kommer ihåg att jag och några andra varnade för att det höll på att bli ett fientligt forum och att aktiviteten skulle sjunka. Kommer ihåg när jag drogs in i världens diskussion om osx86 här och admin betedde sig som svin och bara stängde av oss för att vi frågade frågor ang. ledningen. Det roliga var också att det var så mycket dubbelmoral då det fanns en uppsjö med trådar som innehöll diskussioner om saker som låg på moralens kant.. b.l.a jailbreaking o.s.v.

Visst 99.se har många medlemmar.. men denna sektion är verkligen helt död och det är verkligen synd.. jag saknar 99musik, då det var mitt första forum och jag lärde mig extremt mycket här (b.l.a av anv. martin).

Kan iaf vara skönt att komma tillbaka och säga: hate to say I told you so...

ps. självklart finns det liv här än, men musikavdelningen är ganska ekande tom mot vad den en gång var. .ds

Jag vet inte om det har undgått dig, men jag tänkte bara nämna att musik-avdelningen har splittats ut till sin egna sida, som återfinns på 99musik.se istället. Det finns väl fortfarande lite kvarlevor här, men 99.se är väl som jag förstått det mer tänkt som ett Apple- och Apple-produkt-forum nu för tiden.

åfan. härligt.
Hoppet finns kvar.
Bra att det lämnade 99.se

1
Bevaka tråden