Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Letter" -format i utskrift

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-21 20:55

någon med liknande problem;
FMP10 i Win/XP miljö, HP4000N laserskrivare,
efteruppdatering till FMP10 envisas Filemaker med att skriva ut i "Letter"-format.
Har satt skrivaren i A4 som standard, "återställ Utskrift" i alla script inuti FMP, ändå envisas den (FMP) med att välja "Letter" ??
Någon ???

Engelsk eller Svensk version? Rent hypotetiskt så skulle den Engelska versionen kunna ha såna hyss för sig, Filemaker har en tradition av att fungera dåligt med HP skrivare, det har jag och fler med mig erfarenhet av, speciellt på äldre versioner. Vad händer om du i ett script sätter inställningarna till att vara A4, utan återställning? Lycka till!!
Mvh Jenny

  • Medlem
  • 2010-01-26 18:48

hej Jenny,
version Svensk, tråkigt att höra FMP ´s problem med HP skrivare, som jag upplevt
som de stabila , de man alltid kan lita på.
Ett litet problem är att jag frångått den mycket kloka lösningen
att bara ha ett utskrifts -script per databas, som man alltid hänvisar till, då är det lättare att felsöka/göra ändringar.
Nu har man med åren gjort nya scritp med utskriftsformat -och skriv ut -steg inuti scriptet,
vilket har resulterat i många manus med "skriv ut" .
Det här är en lösning som jag byggde åt min förra arbetsgivare, så jag kan inte på plats
följa upp under villka omständigheter den väljer fel format, men jag skall pröva ditt förslag.
Tack,
/Anders

1
Bevaka tråden