Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3gs och MyWi appl

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2010-01-26 11:13

OK
Frågan låter som så här till min kompakt kamera har jag ett SD minnes kort med wifi.
poängen är att jag vill med kameran ösa i väg en bild via Iphonen till en stor server för dagspress som nyhetswebb

hittade denna appl

finns det någon med erfarenhet O:-)

MyWi

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-26 12:04

Alltså detta programmet gör om din telefon till en "Wlan router" så om din kamera är kapabel till att själv ansluta till nätet och skicka upp bilderna så kommer det fungera.

Fast jag tror ju inte att det är så i detta fallet. Du behöver på något sätt få över bilderna från kameran till din iPhone och sen maila dom.. Right?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2010-01-26 12:28

Nej inte riktigt man taggar kortet ( Bilden ) i kameran och trycker på enter och kortet skal då hitta telefonen som i sin tur vidarbefodrar (Mailar) till specifik server..

Funkar med Nokia samt Samsung

adress till sd kortet Eye-Fi Pro X2 8GB Wireless SDHC Card - simply the most powerful memory card yet | Eye-Fi

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-26 14:56

Hmm okej då är jag med.

Låter lite avancerat för mig men det ända jag kan ha synpunkter på är att din telefon kommer ju bli wlan router.

Se om du hittar något liknande program fast gratis innan du slår till på detta?

Jag hittade en app (kommer inte ihåg vad den hette, men det finns säkert fler) som gjorde att du kunde använda iPhone som en USB-sticka. Då kan du ju enkelt få över bilderna till telefonen för att sedan maila dem vidare därifrån.

1
Bevaka tråden