Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta språk på ett helt powerpoint-dokument

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska översätta ett nästan 100 sidor stort powerpoint-dokument från engelska till svenska. Jag gör översättningen direkt i en kopia av det engelska dokumentet och undrar om det finns något sätt att byta språk från engelska till svenska i dokumentet så att det gäller allt? Nu får jag markera texten i varje textblock och byta språk, vilket är tämligen tidsödande.

(Jag har försökt att markera alla bilder men då försvinner språkbytningsmöjligheten.)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-25 12:42

Med "byta språk" menar du översätta? Jag har inte Office själv så jag kan inte se menytexterna, men ställer mig lite frågande till att PowerPoint innehåller en översättare. Gör den verkligen det?

Precis som du skriver går det inte att byta språk i alla bilder samtidigt (fast det går säkert loopa med Applescript). Däremot behöver du inte markera själva texten inne i textblock, utan det räcker med att markera textblocket. Du kan markera alla textblock i samma bild med cmd-A och sedan byta språk.

Tack för tipset, M. Sundbom, det underlättade en del! Nej, frazze, översättningen gör jag själv. Jag menade bara språket för stavningskontroll etc.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-26 15:51

Ahaa!

1
Bevaka tråden