Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställa in Play/Forward/previous -knapparna (F7, F8, F9)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar lite över hur man ställer in vad som skall ske när man trycker på F7, F8, F9.
Som det är nu så reagerar alla medieprogram (Vlc, iTunes, Spotify m.m.) på varje knapptryckning, tex när jag trycker på Forward (F9) för att byta låt i iTunes drar Spotify igång parallellt. Går det att ställa in så att de t ex endast är koppade till iTunes?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-25 21:13

Jag tror att programmet Candelair ska förhindra att andra program än det aktiva programmet ska startas.

Candelair fixar bara fjärren, den rör inte F7, F8 eller F9. Det bästa du kan göra i Snow Leopard är att kasta iTunes, då funkar knapparna som de ska i Spotify. Sen stänger du av Spotify när du använder VLC osv.

Eller "stå" alltid i Music Store i iTunes när du kör Spotify så reagerar inte iTunes på knapptryckningarna. Annars har jag läst att man kan ha på Quicktime samtidigt så reagerar inte iTunes heller. Verkar vara två knep som funkar om man vill ha uppe båda programmen samtidigt, men bara köra Spotify.

1
Bevaka tråden