Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drar olika USB-minnen olika mycket ström?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-01-25 10:01

Hej!

Undrar ifall det är någon som har koll på USB minnen och dylikt och tänkte ni kanske kunde besvara en fråga. Jo, det är så att jag har införskaffat ett usb-minne i storlek
16 GB men den vill inte svara när jag pluggar in det i mitt tangentbord, så
jag misstänker att det inte får tillräckligt mycket ström. (?)

För när jag pluggar in det i datorn så funkar det perfekt. Men det skumma är att när jag tar ett mindre med typ 1 GB så funkar det i tangentbordet. Drar olika USB olika mycket ström beroende på vad det har för storlek?

USB minne; (16GB)
Kingston Technology Company - Flash Memory - DataTraveler mini10

Tangentbord:
Apple Keyboard med numeriskt tangentbord - Svenska - Apple Store (Sverige)

Tacksam för svar!

Alla olika märken drar olika mkt Ström.
Ett 1GB minne drar (oftast) mindre än ett på 16.
Ett tidigt tillverkat 16 kan dra mer än ett som är tillverkat 1 år senare..

Enklast är att skaffa en kabel på 1m med hane-hona (USB förlängning) och köra från en egen port.
Kör du med hub skall du ha en hub som är strömförsörjning i.
Icke Ström-hub är att bädda för problem.

Kan det inte oxå vara att det större minnet är bara USB2? Då fungerar det väl inte i tangentbordet som är (fortfarande) USB1?

Min magkänsla säger mig att snabba dra mera ström än långsamma. Så är det ju med allt annat också.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-25 11:39

Jag har ett likadant tangentbord och en likadan USB-pinne. Fungerar bra om jag kopplar in det på tangentbordet. I andra USB-kontakten på tangentbordet har jag en mottagare till en sladdlös Logitech-mus som också borde dra lite ström.