Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mail.app (+ gmail) under surfning med tethering med iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mail.app fungerar dåligt när jag surfar från iPhone. Största delen av tiden är den inte ens uppkopplad och visar då bara det vanliga utropstecknet. Jag kan nästan aldrig, rakt av, skicka mail. De försöker skickas under 3 minuter och säger därefter att det tog för lång tid att försöka. Ibland fungerar det direkt efter man sedan har startat om programmet, men ibland får man försöka fram och tillbaka i 10min innan brev går iväg.

Vad kan detta bero på?

iPhone 3G 3.1.2 , Tre + usb-kabel

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-01-25 10:23

Du kanske behöver använda 3:s smtp-servrar när du ska skicka mail via tether-uppkopplingen?

Ursprungligen av akesson:

Du kanske behöver använda 3:s smtp-servrar när du ska skicka mail via tether-uppkopplingen?

Jag skulle kunna tänka mig att det kunde handla om något sådant, men saken är ju den att det fungerar efter en stunds försökande, avslutningar av mail etc.

Gmails evinnerliga "Too many simultaneous connections" kommer också upp i tid och otid (varannan gång jag försöker hämta mail på datorn, då iPhone väl försöker hela tiden), men enligt Google verkar det inte finnas någon lösning utom att "logga ut" från den ena. Mail.app och iPhone är ju igång hela tiden.

1
Bevaka tråden