Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta klickknappen, mystiska fläckar, sprickor och byta skärm

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tar alla frågor i en och samma tråd så jag slipper starta flera, det är så att jag har lite "problem" med min macbook,

Undrar om det bara går att byta "klickknappen" eller vad den nu heter.
Råkade nämligen spillde nagellacksborttagning på den och det har blivit nästan så det frätt upp, ser inte alls snyggt ut.
Dessutom har jag fått fläckar precis jämte, mörka runda. Har fått det innan med, men jag fick byta ut då det även hade spruckit, som så många andra varit med om.
Det tog bara en vecka innan jag fick en sån fläck igen.. är det bara jag som varit med om detta? Förstår inte alls vad det är

Dessutom har plasten spruckit, igen! Det har lossnat en bit längst upp på skärmen. Har ju fått det bytt med nyligen, max 4 mån sen. Dom sa att jag inte kan komma in igen med sprickor och få det utbytt gratis (har ingen garanti kvar) Men dom sa även att det inte skulle spricka igen!
är det någon idé att lägga ut tid på det eller får jag ge mig ut på ebay och leta?

och så sista grejen. min älskade dator har åkt i golvet så en del av skärmen har spruckit.
Har en vän som kan byta det om jag köper en skärm.
kan jag köpa denna tro, eller är det rätt?
Apple MacBook A1181 13.3" GLOSSY LCD Screen B133EW01 - eBay (item 380172319723 end time Jan-25-10 21:32:30 PST)

ursäkta om det jag skrivit är lite luddigt, blev så mycket jag skulle skriva

Kan svara på en del.

Knappen kan inte bytas, den är en del av topcaset, så då får man byta allt. I normala fall byts topcase med sprickor på garanti eller reklamation, men har du dessutom spillt i den så lär du inte få den bytt utan kostnad.

Ursprungligen av Capeman:

Kan svara på en del.

Knappen kan inte bytas, den är en del av topcaset, så då får man byta allt. I normala fall byts topcase med sprickor på garanti eller reklamation, men har du dessutom spillt i den så lär du inte få den bytt utan kostnad.

så det är ett sånt här jag behöver?

NEW Apple MacBook 13" 13.3" Topcase Trackpad A1181 UK - eBay (item 270505719222 end time Jan-22-10 18:53:08 PST)

kan man köpa lösa svenska tangenter isåfall? antar att dom som sitter på min nu inte är så vita som de nya kommer va

går det att byta själv smidigt? tänkte att min vän kanske kunde göra det med om det inte är allt för svårt

Det beror på vilken MacBook du har, det är olika topcase för olika modeller. Om du har den modellen där du har Play/Pause/FF/RW så kommer detta topcase ej att passa.

Nej, jag tycker inte det är svårt att byta, och har ni bara instruktioner kommer det säkert att gå bra.

Man kan inte köpa lösa tangenter från Apple, men det kanske går att hitta begagnat, har aldrig forskat i det.

Ursprungligen av Capeman:

Det beror på vilken MacBook du har, det är olika topcase för olika modeller. Om du har den modellen där du har Play/Pause/FF/RW så kommer detta topcase ej att passa.

Nej, jag tycker inte det är svårt att byta, och har ni bara instruktioner kommer det säkert att gå bra.

Man kan inte köpa lösa tangenter från Apple, men det kanske går att hitta begagnat, har aldrig forskat i det.

jo det har jag..kollade mest på enter-knappen så den var rätt, såg att de flesta inte har den på samma ställe och det vill jag ha
finns det någon annan stans man kan hitta förutom ebay?

Ursprungligen av plasticca:

jo det har jag..kollade mest på enter-knappen så den var rätt, såg att de flesta inte har den på samma ställe och det vill jag ha
finns det någon annan stans man kan hitta förutom ebay?

Ja, från en auktoriserad serviceverkstad. Men då kostar det självklart mer.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, från en auktoriserad serviceverkstad. Men då kostar det självklart mer.

vill ju gärna få ner kostnaden så mycket som möjligt, eftersom jag ska byta skärmen också..och att jag är student gör ju inte saken bättre

är det förresten svårt att byta till svenska tangenter? inställningar och sånt menar jag då

Inställningar? Nä, du bara väljer svenskt tangentbord i Systeminställningar... Eller hur menar du?

Jaha, nä, det var jag som tänkte tokigt får leta upp ett passande topcase igen, missade ett perfekt på ebay med ett par sekunder..retligt!

  • Oregistrerad
  • 2010-02-01 09:23

Jag har ett topcase till salu här (vet inte vad du har för modell på din MacBook så kolla att det passar först):

Apple MacBook Topcase svenskt tangentbord på Tradera. Övrigt | Apple |

1
Bevaka tråden