Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook/MacBook Pro kan inte ansluta till D-link router

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-24 17:36

Har stött på följande problem:

För att slippa nätverkskabeln har jag letat fram en gammal D-link 624+ router (har i allmänhet svårt för Dlinks prylar men plånboken tillåter inte nytt köp för tillfället) och kopplat in.

Lyckades sätta upp ett trådlöst nätverk med önskat lösenord osv, så länge frid och fröjd. När jag sedan skulle ansluta till det skapade trådlösa nätverket från MacBooken fick jag ett, efter viss inläsning i ämnet, känt felmeddelande; "anslutningen nådde en maxgräns".

Läste som sagt in mig på ämnet och förstod att man skulle byta kanal, vilket jag har provat otaliga gånger, har dessutom provat byta kryptering på lösenord, från 64 till 128 bit, osv osv... Inget av detta har gett några resultat. Värt att nämna är att iPhonen fungerar utmärkt att koppla till nätverket, går snabbt och bra att surfa från denna. Har även provat att koppla en MacBook Pro till nätverket, vilket heller inte fungerar, utan också ger felmeddelandet "anslutningen nådde en maxgräns".

Någon som några goda tips eller idéer på hur man kan lösa detta irriterande och långvariga problem?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2010-01-25 09:10

Ingen som har några spontana tankar eller idéer?

1
Bevaka tråden