Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är en PM G4 Sawtooth och nyare modeller, värda?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-01-24 16:22

Hej!

Jag har 4st PM G4 Sawtooth och nyare. Tänkte sälja 2 av dom men vill veta vad man kan begära för dom. Burkarna det gäller är:

* PM G4 466Mhz/10Gb/512mb/DVD/Ati Rage Pro128
* PM G4 466Mhz/10Gb/512mb/CD-RW/Ati Rage Pro128

Det är de två sista jag undrar över. Vad kan man få för en sådan beg nuförtiden? Kan man sälja dom för 1000kr st? Eller är det för mycket begärt? De har 512mb ram och 10gb hd. och en med dvd-läsare och en med cd-rw.

Vill ju varken ta under eller överpris på dom.

Vad kan första generationens imacar vara värda beg? De som finns i blått, orange, grönt, rosa osv??

har kikat på blocket men priserna varierar så kraftigt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-24 16:45

En PM G4 är nog inte värd många hundralappar i dag. Själv skulle jag inte betala något alls för en G4.

  • Oregistrerad
  • 2010-01-24 16:56

Tydligen var det Digital Audio-modellerna.

  • Medlem
  • 2010-01-24 17:15

3-400 kronor styck i bästa fall, skulle jag tippa.

Jag delar MatsOlovs uppfattning helt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-24 18:14

köpte en för hundra kronor för något år sedan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-24 20:47

Själv skulle jag inte ta emot en om jag fick den gratis...

Kanske ge någon hundralapp om jag var luspank och desperat efter något att kolla mailen på.

Du kan nog i princip räkna med att ge bort dem mot att någon hämtar dem.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-24 22:20

Vill du ha betalt för dom där burkarna så får du nog spara dom tills dom uppnår någon sorts nostalgivärde, räkna med att behålla dom minst 10 år i såna fall.

Ursprungligen av Elajtenworld:

Vad kan första generationens imacar vara värda beg? De som finns i blått, orange, grönt, rosa osv??

För snart fyra år sedan fick jag tre stycken av mellangenerationens iMac G3 gratis så jag skulle säga att de inte är värda något alls idag.

Ursprungligen av Elajtenworld:

har kikat på blocket men priserna varierar så kraftigt.

Vad någon önskar kunna sälja något för på Blocket är inte särskilt intressant utan att veta om de faktiskt fick det sålt. Du kan sätta vilket pris du vill, men det garanterar ju inte att någon köper det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-24 23:29

Så slutsatsen är att det knappast finns något underpris att oroa sig för, om de inte är helt oanvända och i sin förpackning med Steve Jobs autograf på.

Nja, för entusiasten skulle en ouppackad och oanvänd iMac av första generationen kunna vara ganska värdefull även utan Jobs kråka. Det händer då och då. Man kanske skulle passa på när Apple släpper sin Tablet, köpa en och lägga undan i 20 år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-25 00:04
Ursprungligen av Marcus K:

Nja, för entusiasten skulle en ouppackad och oanvänd iMac av första generationen kunna vara ganska värdefull även utan Jobs kråka. Det händer då och då. Man kanske skulle passa på när Apple släpper sin Tablet, köpa en och lägga undan i 20 år.

Jag försökte mig på någon slags ironi, något även du kanske gör.

Har för mig att det var för att undvika situationer som denna Gud uppfann smileys.

1
Bevaka tråden