Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google vidhåller goda relationer med Apple

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur står det till med kärleken mellan Google och Apple egentligen? Jag skrev tidigare i veckan om att flera rykten gör gällande att Apple förhandlar med Microsoft om att använda de senares sökmotor Bing i Safari i Mac OS X och i iPhone.

Under en telefonkonferens med analytiker passade Googles VD Eric Schmidt på att förneka att det var något ont blod mellan de två företagen utan menade att relationen mellan Google och Apple var "stabil".

Han kallade Apple för ett "välskött företag" och menade att företaget hade en särskild plats i hans hjärta, vilket ju å andra sidan kan betyda precis vad som helst.

Stora pengar står på spel för Google. Läs mer här.

Senast redigerat 2010-01-22 10:24

Det var då för väl. Särskild plats i hjärtat..:)

Senast redigerat 2010-01-23 20:03
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-23 13:41

Snälla, inte Bing!! Då blir det inte iPhone för mig utan Google N1.

  • Medlem
  • 2010-01-24 13:59
Ursprungligen av bossep:

Snälla, inte Bing!! Då blir det inte iPhone för mig utan Google N1.

Det som stått i ryktesväg är ju att bytet till Bing fortfarande kommer ha Google som "user option".

Jag tror inte du behöver oroa dig.

Är det inte Eric som sitter i Apple's styrelse ?!

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-23 19:42

Eric satt tidigare där, tror han avgick typ för ett år sedan

Blir Bing den nya sökmotorn i iPhone OS?

Rykten säger att Microsofts egna sökmotor Bing, blir den nya (standard) sökmotorn i iPhone OS, när Google och Apple allt mer blir konkurrenter.

Google and Microsoft Vie for iPhone Search Presence - Mac Rumors

Steve Ballmer har valt inte kommentera något.

Det där ryktet gick för nästan en månad sen, läste om det här: AppleInsider | Apple, Microsoft in talks to make Bing default iPhone search - report

Och här är tråden där vi redan diskuterar ämnet på 99.se: http://www.99.se/nyheter-mac/274545-google-vidhaller-goda-relationer-med-apple.html

Jag har dock någonstans också läst att det inte var så troligt att Apple byter bort Google, men jag minns inte var.

EDIT: Och nu när trådarna slogs ihop verkar mitt inlägg lite rörigt.

Dessa rykten måste ju komma från nånstans, dom kan ju knappast vara påhittade.

1
Bevaka tråden