Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zippa/stuffa mapp med färgbakgrund

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt att zippa eller stuffa en mapp med färg- eller bildbakgrund?
Jag har försökt, ja zippning är ju inget problem, men när man öppnar zip-filen har mappen vit bakgrund.

Jag skulle alltså vilja skicka iväg filer med största symbolstorlek och den bakgrundsfärg jag valt för just den mappen. Det blir ju lite trevligare om man kan förpacka lite snyggt med ikoner och colore.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-23 20:34

Om det ar till Mac tycker jag du ska prova Araelium Group : DMG Canvas. Svart och se att en zip/fil behaller detta.

Ursprungligen av acke:

Om det ar till Mac tycker jag du ska prova Araelium Group : DMG Canvas. Svart och se att en zip/fil behaller detta.

Jag misstänkte att DMG kanske är det enda som fungerar. Tack, för tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-23 22:43
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Jag misstänkte att DMG kanske är det enda som fungerar. Tack, för tips!

Är inte 100% men jag tror det.

björken, jag tror du har postat i fel underforum för att få ett bra svar men kanske en snäll moderator flyttar dig till lämpligare ställe.
Jag är ingen iTunes-expert men jag tror att det är svår att få det att funka som du vill. Men varför inte en iBook och en iPod istället för två iBooks. Bara att ha samma låtlista på datorn som på iPoden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-24 00:07
Ursprungligen av M. Sundbom:

björken, jag tror du har postat i fel underforum för att få ett bra svar men kanske en snäll moderator flyttar dig till lämpligare ställe.
Jag är ingen iTunes-expert men jag tror att det är svår att få det att funka som du vill. Men varför inte en iBook och en iPod istället för två iBooks. Bara att ha samma låtlista på datorn som på iPoden.

Jag plockade bort det, då det finns en aktiv tråd (dubblett) som han har fått ett antal svar i

DMG Canvas kräver att man använder icns-filer om man vill byta utseende på standardikonen. Hittade ett smidigt litet program som fixar biffen: fasticns

1
Bevaka tråden