Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

letar produkt; kraft-pack med USB

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

problem; iPhonen drar ur batteriet alldeles för snabbt.

Lösning, liten uppladdningsbar batteripack, stor som en extern 2,5" hårddisk.

Kopplar USB-laddkabel till botten på iPhone och den snyltar på strömmen.

Sökt på lite olika termer; batteripack, Powerpack, Kraftpaket etc..
det blir bara ett sammelsurium av fel prylar.

Ngn som har erfarenhet av sådana här saker, man kan ju säkert ha dem till flera grejer, GPS:en etc. Hört att det t o m skall finnas solcellsladdare med inbyggda batterier och en USB-utgång. men hitta grejerna ? ...

Hjälp!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-22 21:18

Utan att ha kollat, finns den inte på Applestore? Såg den där prylen när jag var ute och shoppade loss tidigare i veckan.

Edit: http://www.slipperybrick.com/2009/02/mophie-juice-pack-air-iphone-battery-pack/

bra grej, men är inne på ngn extern pryttel jag kan ha i väskan som passar mer än bara iPhonen.

med USB utgång kan jag ladda GPS:en och Shufflen från samma pryl.

Now we're talking:

Portable USB Battery Pack, The MiLi USB Power Bank

40 usd...

Undrar ifall ngn har dem i svedala?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-22 21:49

Mili har en lite större med, den är snygg och ger ett bra intryck, finns docj bara i Svart...

Mili - power your life

Pris 50 USD (360:-)

Undrar om det inte blir en sån, då skall man bara hitta ngn nisse som har dem.

Jag har någon sorts Philips Power2Go, men jag vet inte riktigt vilken modell det är. Hursomhelst så är den lite lurig att få iPhonen att ladda. Man får koppla i och ur och ha sig innan "det tar".

Kanske kan vara bättre i senare versioner av produken.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-01-23 00:52

Jag har Kensingtons batteripack. Funkar bra, går att ladda iPhonen med en vanlig USB-kabel eftersom det sitter en sån i botten på batteripacket. Väldigt smidigt då man slipper ta med laddkabel till telefonen OCH kabel till digtalkameran.
Säljs av t.ex. MacSupport (även om jag köpte min på AppleStoren i Sydney! )
Kensington Europe - power it - iPhone & iPod Power Solutions - Chargers & Batteries - iPhone Mini Battery Pack and Charger
Den är formad precis som iPhonen och skyddet över kontakten går att sätta på "tvären" så att det blir ett stöd så man kan ha telefonen liggande, men stående, erm alltså. Ta bort skyddet, sätta fast batteriet, sätt skyddet på batteriet och vips så kan telefonen ligga ner, men ändå ha en vinkel så man kan ha den på ett bord och titta på film. Väldigt smidigt på långa flygresor

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-23 12:40

Varför inte en med solceller på och ackar i? Finns hos Kjell & Co.

Ursprungligen av frazze:

Varför inte en med solceller på och ackar i? Finns hos Kjell & Co.

Sökt där och det enda jag hittade var ngn "powerbase".

Det ÄR svårt hitta gunket eftersom det ännu inte utkristalliserat ngt enheltligt namn på de här sakerna.

"Kraftstation", "Batteripack", "universal-laddbart-bärbart-USB-Batteri" ?

EDIT: Efter en del sökning. "USB laddare"...

Återigen tvingas man välja MELLAN funktion och design.
Milis är snygg, femti spänn dyrare och 2000mAh

Kjells, ful som APA PC-gunk-grej, femit spänn billigare och mera Power 3400mAh ...

*suck*

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-01-23 17:37
Ursprungligen av Goflorp:

Återigen tvingas man välja MELLAN funktion och design.
Milis är snygg, femti spänn dyrare och 2000mAh

Kjells, ful som APA PC-gunk-grej, femit spänn billigare och mera Power 3400mAh ...

*suck*

Kjell & Co har en lite snyggare också, som är svart och 4800 mAh. 50 kr dyrare.
http://www.kjell.com/?item=91715&path=

Den där Mili:n ser ju faktiskt inte så dum ut. Man kan väl beställa en från amazon.co.uk (jag har ett konto där så jag kollade om den fanns där - och det gjorde den, fast endast i svart, vit eller champagne tror jag). Eller någon annanstans inom EU så slipper man risk för tull och moms.

Den första har jag för mig har en 230V stickkontakt bakpå som skulle nosa allt i min skolväska (räknare, pennfack etc), den andra är lite klen och sol-laddningen är ju ett skämt. Mer än en hel dag för att ladda den....

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-24 17:05

Den första har ingen stickkontakt där bak. Jag har köpt en till en kompis för att vara nåbar under sommaren. Det fungerade utmärkt. Den andra har jag inte provat. Har du ("sol-laddningen är ju ett skämt")?

Ursprungligen av frazze:

Den första har ingen stickkontakt där bak. Jag har köpt en till en kompis för att vara nåbar under sommaren. Det fungerade utmärkt. Den andra har jag inte provat. Har du ("sol-laddningen är ju ett skämt")?

Ok, men solcellstjosanet tar ju en hel dag...fast det är ju bättre än inget...
Fast det är la bra att den finns där. Men varför måste de vara så fula?

Jag får åka ner och be dem lägga ett par alternativ på disken, så får vi se vad som verkar vettigt.

Hittade massa intressant på samma firma som jag köpte en bra lampa från.
(Nu kommer det nog låta som att jag har aktier i dem...)
DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1)

Hittar flera i olika prisklasser och storlekar.
En på 2000mAh, och en på 2500mAh båda av "gångjärnstyp" (bilden visar 2000mAh för 322:-)
Den feta blev lite dyrare - 463:-

Fri post - men det tar 4 vkr innan gunket kommer fram.
Det är vidare asien, kvalité är ett väldigt flexibelt begrepp om vi säger så...

1
Bevaka tråden