Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG Kopierar Apples reklam

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-22 14:58

LG plagierar Apple-reklam - MacWorld

Vad säger ni?
Känns som att de plagierat en hel del av Apples reklam.

Är det på riktigt?! De borde skämmas ihjäl sig.

Äh, det där var väl inte så likt MacBook Air. Man ser ju tydligt att dom kopierat MacBook Pro när det gäller skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-22 15:53

Jag trodde ett tag att det var nåt Apple fan som hade lagt på musiken och klippt in en bildsekvens på Air precis när man ser datorns undersida när den dras ut, för att subtilt övertyga betraktaren att LG hade rippat reklamenskript och design rakt av, men... det verkar helt enkelt bara som att LG har en rätt tunn reklambudget.

Jag måste ändå säga att LG:s dator var rätt het.... med ett annat OS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-22 15:59

Fast det är väl inte kopiering. De använder ju sig av MBA för att visa att deras produkt är mindre och lättare.

Medborgare...det är reklamfilmen som är plagierad - inte produkten.

Nå - sådant är ju vardagsmat inom reklamvärden - där snor man friskt och har gjort det sedan 1800-talet och den annonsmarknad i tidningar som då dök upp.

Apples färgstarka silhuettfilmer ser man ju plagiat av lite då och då. Nike's filmer brukar också kopieras. Ofta är det dock onte samma eller ens liknande produkter som säljs - utan man snor design, grafisk design och manus/idé. Etc.

..I Could learn a bit ’bout what is true and öh..fake

LG gör ju ganska fina grejer men LGs logotyp är så fruktansvärt ful att allt känns helt B. Platsar i bästa fall på en airconditioner.

Förresten är loggan nästan en rippoff på findergubben, som ju är lite finare..

Ursprungligen av Zimmerman:

Medborgare...det är reklamfilmen som är plagierad - inte produkten.

Men erkänn att skärmen på LG:s produkt är väldigt lik en skärm från dagens MacBook Pro. (Den är väl iofs inte så himla unik, men det för ändå tankarna dit tycker jag.)

Jomen...det var inte det som var the issue...det var inte det som genererade en artiken i MacWorld. Såg bara att en del missuppfattade allt och ville straighta upp det Att illustrera datorns tunnhet/litenhet genom att dra ut den ur ett kuvert är så extremt snott - så flagrant tjuvaktigt - att ev. likheter datormässigt blir en fjärt i sammanhanget. Förresten så kan en tunn laptop i lättmetall/aluminium inte se ut på så många olika sätt. Inte skärmar heller. Inte smartphones med stor skärm heller. Etc. Apple's produkter blir extremt efterapade - hela deras estetik blir ofta kopierad (plötsligt var allt vitt för 5-7 år sedan t.ex.) - men just jämförelsen med konkurenters laptops och smartphones är en gäspning och totalt ointressant då man inte kan göra på så många sätt.

Ursprungligen av Adrian B:

Men erkänn att skärmen på LG:s produkt är väldigt lik en skärm från dagens MacBook Pro. (Den är väl iofs inte så himla unik, men det för ändå tankarna dit tycker jag.)

Ursprungligen av Zimmerman:

Jomen...det var inte det som var the issue...det var inte det som genererade en artiken i MacWorld. Såg bara att en del missuppfattade allt och ville straighta upp det Att illustrera datorns tunnhet/litenhet genom att dra ut den ur ett kuvert är så extremt snott - så flagrant tjuvaktigt - att ev. likheter datormässigt blir en fjärt i sammanhanget.

Men de drar inte ut *den* ur kuvertet. De drar ut en MacBook Air och viftar till med den för att göra om den till en LG.

Ursprungligen av Marcus K:

Men de drar inte ut *den* ur kuvertet. De drar ut en MacBook Air och viftar till med den för att göra om den till en LG.

De gör inte om Macbooken till en LG. De drar ut en Macbook Air ur ett kuvert, och ur Macbooken så skakar de ur en LG. LGn är alltså så liten att den får plats i en Macbook Air, och det är det som de vill säga med reklamen.

jisses...ja nu ser jag vad det ska föreställa...eftersom det är mycket svårt att uppfatta och reklam tittas ju bara en eller få gånger så måste man konstantera att denna reklamrulle är totalt misslyckad
men det är imponerande att lg har tagit fram denna - om den har vettig prestanda utan att bli glödhet så är det ju ett mästerverk.

Ursprungligen av Papperskatt:

De gör inte om Macbooken till en LG. De drar ut en Macbook Air ur ett kuvert, och ur Macbooken så skakar de ur en LG. LGn är alltså så liten att den får plats i en Macbook Air, och det är det som de vill säga med reklamen.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jomen...det var inte det som var the issue...det var inte det som genererade en artiken i MacWorld.

Näe, det är helt sant, det var bara ett sidospår som jag upptäckte. Jag trodde också först att de rippat reklamen innan jag läste Ackes inlägg.

Haha, vafan skulle tro att de som kollar på LG's reklam tänker mer på MacBook Air än X300 bara för att reklamen är så lik. Man kan kalla båda reklamerna för MacBook Air reklamer.

Skärmen är lite lik, men den där gladkänslan vill inte infinna sig.

Ja faktiskt när man tittar närmare. Det var ju ingen höjdare till Flash-film direkt. Då blev den ju rentav ännu roligare.

Ursprungligen av Marcus K:

Ja faktiskt när man tittar närmare. Det var ju ingen höjdare till Flash-film direkt. Då blev den ju rentav ännu roligare.

Ja, ha ha. Det är väl som reklamen säger unthinkable. Så man märker inte vad som egentligen händer. Amazing!

Det där med likhet mellan olika datorer. Det är ju ingen slump att så många laptops har 13.3" skärmar, de använder ju samma skärm! Apple gör inga skärmar.

PC tillverkarnas reklam har alltid varit så dåliga att de inte ens går att skratta åt...

LCR

1
Bevaka tråden